کد خبر ۶۶۹۶۹ ۹۲ بازدید انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۲
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) عنوان کرد؛

با تکیه بر اقتصاد مقاومتی توطئه های دشمن خنثی می شود

آیت‌الله سعیدی:اصلی‌ترین راه برون‌ رفت از مشکلات اقتصادی کشور تکیه بر اقتصاد مقاومتی بوده و اگر این سیاست اجرایی شود، تمام توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ظهر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، همه خدمتگذاران به امکان مقدسه را امانت‌داران این آستان دانست و گفت: امروز موکب داری و اداره آن تبدیل به یک ‌رشته تخصصی شده و همایش بزرگ اربعین میراث ارزشمند و ماندگاری از نیاکان ماست.

وی با اشاره به لزوم خدمت به زائران از جانب موکب داران افزود: لازم است که موکب داران به این نکته توجه کنند که تشریفات را کنار گذاشته و حس رقابت خود را تنها به ابعاد معنوی، فرهنگی منتقل کنند.

امام‌جمعه قم ابراز کرد: باید بدانیم که اصلی‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور تکیه بر اقتصاد مقاومتی بوده و اگر این سیاست اجرایی شود، تمام توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: همه باید در جهت کاستن از خستگی‌های زائران قدم برداشته و سعی کنیم که رضایت آن‌ها را با کاهش مزاحمت‌های بیهوده به دست آوریم.

امام‌جمعه قم حفظ قرآن کریم را ارزشمند دانست و یادآور شد: این حوزه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و با عنایت ایشان رشد بالایی در آن شاهد هستیم، نکته مهم استفاده حداکثری از توان فعالان قرآنی بوده و می‌توان کاری کرد که با استفاده از افزایش ظرفیت آنان، بتوانند توانایی بهره‌گیری از شیوه‌های مطلوب در آموزه‌های قرآنی را به دست آورند.

سعیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تأکید داشته‌اند و لازم است که این بقاع در فضای سنتی خود باقی بمانند و این مهم پیروی از مکتب امامزادگان است و البته این ساده زیستی در برخی موارد با معماری مناسب تضادی ندارد.

وی اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا را احمقانه خواند ومطرح کرد: ترامپ اقدامات کودکانه‌ای را انجام می‌دهد و از مسیر عقلانیت خارج شده و این از برکت انقلاب اسلامی بوده و آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که با افزایش تحریم‌ها و اقدامات خصمانه علیه ملت ایران، اندک طرفدارانی که در داخل دارند را نیز از دست می‌دهند.