کد خبر ۶۶۹۹۹ ۱۶۵ بازدید انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲

قم،سوگوار غروب غریبانه هشتمین خورشید

شهر کریمه اهل بیت(س)در سالروز شهادت امام رئوف حضرت امام رضا(ع)غرق در عزا و ماتم است.

قم،سوگوار غروب غریبانه هشتمین خورشیدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛شهر مقدس قم در سالروز شهادت  رئوف آل  محمد حضرت علی بن موسی الرضا (ع)حال و هوای  حزن آلودی به خود گرفته است.

خیل عظیم ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در سالروز شهادت هشتمین خورشید امام رضا (ع) خود را  به  بارگاه ملکوتی بانوی  کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها رسانده اند تا شهادت ضامن آهو را  به خواهر این امام بزرگوار تسلیت بگویند.

 معابر، خیابان‌های منتهی به حرم مطهر مملو از دسته‌های عزاداری است که از سرتاسر شهر قم خود را به حرم مطهر می‌رسانند.

صدای نوحه و مرثیه‌سرایی از جای جای  شهر شنیده می شود، ایستگاه‌های صلواتی در طول معابر منتهی به حرم مطهر و خیابان‌های اصلی شهر مشغول خدمت‌رسانی به عزاداران شهادت امام رضا(ع) در قم هستند.

دسته های عزاداری با برپایی دسته های  سینه زنی و زنجیرزنی وارد  حرم مطهر می شوند و در حرم مطهر اخت الرضا حضرت فاطمه معصومه(س)  زیارتنامه می خوانند.


مراسم سوگواری در دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم، بیوت مراجع عظام تقلید، بقاع متبرکه، مساجد به ویژه مسجد مقدس جمکران ، تکایا و دیگر اماکن مذهبی قم  در حال برگزاری است.


مسلمانان خارجی مقیم قم و طلبه ها از ملیت های مختلف نیز با شرکت در آیین های سوگواری سنتی خود  زیباترین و عاشقانه ترین جلوه های  ارادت خود را به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت نشان می دهند.