کد خبر ۶۷۰۷۶ ۲۹۱ بازدید انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۳

حوادث کوتاه از کشور

خودروی خارجی با پلاک جعلی
اصفهان – خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس آگاهی استان اصفهان از توقیف دو خودروی خارجی که پلاک جعلی بر روی آنها نصب شده بود خبر داد.
سرهنگ سعید سلیمیان گفت: پلیس آگاهی با به راه انداختن گشت‌های محسوس و نامحسوس و همچنین بکارگیری یکسری اقدامات تخصصی سرانجام توانستند دو نفر از قاچاقچیان را شناسایی و دستگیر کنند.
وی افزود: از این قاچاقچیان دو دستگاه خودروی خارجی که از مناطق آزاد جنوب کشور به استان منتقل و بر روی آنها پلاک جعلی نصب شده بود کشف شد.این مقام انتظامی ارزش خودروها را برابر اعلام کارشناسان مربوطه هشت میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: هر دو خودرو توقیف و به گمرک تحویل و متهمان نیز همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
قاچاق سوخت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی «مهرستان» از کشف سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «اسماعیل منصوری» گفت: در این طرح، پلیس آگاهی و دیگر رده‌های عملیاتی در بازرسی از دودستگاه تریلر کشنده 46 هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق از نوع «گازوئیل» کشف کردند.
حیوان آزاری
رشت –خبرنگارکیهان: رئیس ‌اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: فردی که به طرز بی‌رحمانه و وحشیانه با مشارکت دو نفر دیگر یک قلاده سگ را به دار آویخته بودند دستگیر شدند.اصغر خودکار ، افزود: فرد مذکور با مشارکت دو نفر دیگر یک قلاده سگ را در انبار واحد برنجکوبی درلشت نشاء به دار آویخته و با چوب دستی مورد ضرب و شتم قرار داده بود.وی افزود: با حضور یگان محیط‌زیست این اداره، رئیس‌اداره حراست و سایر کارشناسان با تحقیق و تفحص این افراد شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.
حمله افراد مسلح به پلیس راهور
زاهدان – فارس : در پی حمله‌اشرار مسلح به خودروی پلیس راهور در ایرانشهر، یکی از افسران راهور ناجا مجروح شد.افراد مسلح که سوار بر یک دستگاه خودروی پژو 405 بودند به سوی خودروی ماموران راهور در جاده ایرانشهر - سرباز تیراندازی کردند.برپایه این گزارش خودروی راهور که در حال تردد در منطقه جاده شهردراز ایرانشهر بود از پشت مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت که در این حمله یکی از کارکنان راهور مجروح شده و سریعا به بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر انتقال یافت.
قاچاق پرندگان کمیاب
اهواز - مهر : فرمانده مرزبانی خوزستان از کشف پرندگان زینتی توسط مرزبانان این استان خبر داد.سرتیپ عبدالله نظرپور، گفت: مأموران پایگاه دریابانی آبادان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی خود و منطقه «نهر بوعظیم» بلافاصله بررسی دقیق موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.وی افزود: دریابانان با اعزام به محل و پاکسازی منطقه موفق به کشف ۱۴ قفس پرنده حاوی یک هزار و ۷۵۵ قطعه پرنده زینتی از نوع بلبل، مرغ عشق، طوطی و قناری شدند.وی در پایان گفت: کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را بیش از دو میلیارد ریال برآورد کردند.
شکار شکارچی
زنجان – خبرگزاری صدا و سیما : رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت : بازرسان و ماموران یگان حفاظت طارم هفت شکارچی متخلف را در مناطق شکار ممنوع این شهرستان دستگیر کردند.عباسی افزود: این افراد درقالب دو گروه در ارتفاعات روستای چرزه واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر و دربند گیلوان مشغول شکاربودند که دستگیرشدند.وی اضافه کرد: ازاین شکارچیان دو قبضه اسلحه شکاری از نوع ته پر تک لول به همراه 13عدد فشنگ که تعدادی از فشنگ‌ها از نوع دست پر و چهارپاره که فقط برای شکار حیوانات بزرگ جثه استفاده می‌شود کشف و ضبط شد.
انفجار گاز شهری
شیراز – باشگاه خبرنگاران جوان : مسئول اورژانس 115 شهرستان کازرون از آتش‌سوزی لوله گاز شهری در روستای آب کناره این شهرستان خبر داد. بهمن جمشیدی ، گفت: در این حادثه یک نفر کشته و هشت نفر مصدوم شدند.وی اضافه کرد: مصدومان این حادثه توسط تکنسین‌های اورژانس بصورت سرپایی در محل درمان شدند.
واژگونی خودرو
سرویس شهرستانها: رئيس پليس راه شمالي استان فارس ، گفت: بر اثر واژگوني يك دستگاه وانت نيسان در محور مواصلاتي كازرون، يك نفر كشته و دو نفر مجروح شدند. سرهنگ «عبدالهاشم دهقاني» افزود: در این حادثه يك دستگاه وانت نيسان با سه سرنشین در محور مذكور واژگون شده که بر اثر آن يكي از سرنشينان جان خود را از دست داده و راننده و سرنشين ديگر مجروح و به بيمارستان منتقل شدند. وی اضافه کرد: کارشناسان علت وقوع اين حادثه رانندگي را عدم توجه به جلو ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه اعلام کردند.
‌تصادف مرگبار
قم – ایسنا: سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: برخورد شدید یک دستگاه خودروی سنگین و سبک در قم هشت کشته و مجروح بر جای گذاشت.مهدی فراهانی، افزود: بر اثر برخورد کامیون با خودروی پژو مقابل بلوار الغدیر در قم یک نفر فوت کرد و هفت نفر مجروح شدند.سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: در این تصادف یک خانم 20 ساله جان خود را از دست داد.فراهانی بیان کرد: براساس اطلاعات اولیه اعلامی از طرف کارشناسان فوریت‌های پزشکی حاضر در محل حال دونفر از مجروحین وخیم و بدحال گزارش شده که با مراقبت‌های درمانی خاص به مرکز درمانی منتقل شدند.
لوازم یدکی قاچاق
مشهد – تسنیم: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: انبار بزرگ لوازم یدکی خودرو قاچاق در مشهد کشف شد. علی باخرد ، گفت‌ : اخیرا یک انبار لوازم یدکی خودرو با حجم حدود چهار تریلی که بیشتر لوازم بدنه خودرو بوده‌اند در یک منزل مسکونی در خیابان خواجه ربیع مشهد کشف شد که ارزش ریالی دقیق آن هنوز مشخص نیست.وی خاطرنشان کرد: 200 فروشگاه منتخب در مشهد مقدس کالاهای احتکار شده را توزیع می‌کنند و به همین تناسب در شهرستان‌ها هم این فروشگاه‌ها وجود دارد اما به علت اینکه با عنوان کالاهای احتکار شده به فروش نمی‌رسند مردم متوجه خرید خود نمی‌شوند.
رفع تصرف اراضی
زاهدان – خبرگزاری صدا و سیما: معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف 50 هکتار از اراضی ملی نوار ساحلی دریای مَکران در شهرستان کنارک خبر داد.سرهنگ غلامرضا جعفری، گفت:  تیمی متشکل از عوامل انتظامی، قضایی و منابع طبیعی شهرستان، سازه‌های غیر مجازساخته شده توسط افراد سودجو را که به دیوارکشی و برپایی آلاچیق در نوار ساحلی اقدام کرده بودند تخریب و 50 هکتار از اراضی ملی به ارزش پنج میلیارد ریال را رفع تصرف کردند. وی، خاطر نشان کرد: تحقیقات درخصوص دستگیری متهم یا متهمان پرونده ادامه دارد.