کد خبر ۶۷۶۱۰ ۹۹ بازدید انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۹
در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم عنوان شد؛

ضرورت آمادگی جامعه اسلامی برای اطاعت از مهدی موعود(عج)/فلسطین بخشی از قلمروی حکومت امام زمان(عج) است

ضرورت آمادگی جامعه اسلامی برای اطاعت از مهدی موعود(عج)/فلسطین بخشی از قلمروی حکومت امام زمان(عج) استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله اراکی،دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس اظهار کرد: فلسطین بخشی از قلمروی حکومت امام زمان(عج) است و به عنوان یک مسلمان نمی‌توانیم در برابر ظلم به مردم فلسطین بی تفاوت باشیم، همه مسلمانان حتی اگر شیعه هم نباشند، در قلمروی حکومت امام زمان(عج) هستند. 

وی با اشاره به اعتقاد مسلمانان نسبت به حضرت مهدی(عج) افزود: اکنون همه مسلمانان اعتقاد دارند که ولایت در آخرالزمان مربوط به حضرت مهدی(عج) است، شیعه یا سنی نمی‌تواند مسلمان باشد مگر این که در انتظار ظهور امام زمان(عج) باشد و ما باید جامعه اسلامی را برای اطاعت از حضرت مهدی(عج) آماده کنیم.

آیت الله اراکی  ادامه داد: روایات مربوط به امام زمان(عج) در بین اهل سنت جزو متواترترین روایات است، باید مردم حکومت امام مهدی(عج) را انتخاب کنند و قلمروی حکومت امروزی امام زمان(عج) همه کشورهای اسلامی است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی همه مسلمانان را جزو ملت امام زمان(عج) دانست و خاطرنشان کرد: باید دل‌های مسلمانان را به یکدیگر نزدیک کنیم تا زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

وی  با اشاره به ویژگی‌های انبیای الهی اظهار کرد: پیامبران الهی کانال‌های اعمال ولایت خدا بر روی زمین هستند، خداوند از تمامی پیامبران پیش از رسول اکرم(ص) پیمان گرفت که او را یاری بدهند و حضرت عیسی بعد از ظهور امام زمان(عج) به او اقتدا خواهد کرد.

آیت الله اراکی ادامه داد: حضرت عیسی به پیمان نصرت رسول اکرم(ص) عمل می‌کند، او آخرین پیامبر پیش از رسول اکرم(ص) بود، ما وظیفه داریم که همه را گرداگرد حضرت محمد(ص) جمع کنیم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: اطاعت از ائمه معصومین(ع) براساس روایات شیعه و سنی همچون اطاعت از رسول اکرم(ص) است، ولایت فقیه هم در واقع ولایتی برای تداوم امامت بین دو برهه زمانی شروع غیبت و ظهور امام زمان(عج) است.