کد خبر ۶۷۷۷۱ ۳۱۲ بازدید انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳
مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های مقیم قم:

انتخابات در بحرین بیشتر به یک شوخی شباهت داشت

شیخ دقاق گفت:انتخابات در بحرین بیشتر به یک شوخی شباهت داشت،تنها حدود 30 درصد مردم در این انتخابات شرکت کردند.

انتخابات در بحرین بیشتر به یک شوخی شباهت داشتبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، شیخ عبدالله دقاق،مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های مقیم قم در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات خبرگزاری رسا در قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و شورای شهر در بحرین اظهار کرد: این انتخابات بیشتر به یک شوخی شباهت داشت و براساس اطلاعاتی که از انقلابیون بحرین به دست آوردیم تنها حدود 30 درصد مردم بحرین در این انتخابات شرکت کردند اما رژیم آل خلیفه آماری بیش از این اعلام کرده است.

مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های قم با بیان اینکه مجلس موجود در بحرین دست‌نشانده رژیم آل خلیفه است افزود: ما خواستار انتخابات آزاد و زیر نظر و اشراف سازمان ملل و با حضور رسانه‌های بین‌المللی هستیم تا بتوانیم آزادانه اراده ملت بحرین را به جهانیان نشان دهیم.

شیخ دقاق با اشاره به‌حکم دادگاه رژیم آل خلیفه مبنی بر حبس ابد شیخ علی سلمان ابراز کرد: ما حکم دادگاه رژیم آل خلیفه علیه دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق و همچنین تمامی احکامی که به ناحق در این دادگاه علیه آزادگان و علمای بحرین صادرشده است را محکوم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شیخ علی سلمان انتخابات سال 2014 بحرین را تحریم کرد و این انتخابات تحت تأثیر قرار عدم حضور مردم قرار گرفت و دلیل تأخیر در صدور حکم وی نیز برگزاری انتخابات سال جاری بوده است.

مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های قم با اشاره به تخریب 38 مسجد در بحرین توسط رژیم آل خلیفه اظهار داشت: ما از رژیم آل خلیفه و حکومت مطالبه می‌کنیم که تمام مسجدهای تخریب‌شده را بازسازی کند، همچنین همه مذاهب ازجمله شیعه باید در این کشور آزادی داشته و فشاری که از جانب حکومت علیه علمای بحرینی است باید پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما زیر بار تأسیس دانشکده علوم دینی شیخ عبدالله بن خالد نمی‌رویم زیرا رژیم آل خلیفه با این کار به دنبال ایجاد حاکمیت در میان دین‌داران و شئون دینی هستند و ما سیطره رژیم آل خلیفه بر علوم دینی را نمی‌پذیریم.

شیخ دقاق با اشاره به مشکلات جسمانی ایجادشده برای شیخ عیسی قاسم در مدتی که توسط آل خلیفه محصور شد افزود: در سه سالی که شیخ عیسی قاسم در حصر قرار داشت تحت 4 عمل جراحی برای سرطان، چشم‌ چپ و راست و همچنین ستون فقرات قرار گرفت و ما رژیم آل خلیفه و شخص پادشاه را در برابر عدم سلامت شیخ عیسی قاسم مسئول می‌دانیم.

مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های قم اظهار داشت: کابینه جدیدی که در کشور بحرین روی کار آمده است همان کابینه پیشین بوده و تنها سه وزیر عوض‌شده‌اند و ما این مسئله را نمی‌پذیریم زیرا این کابینه سبب ادامه یافتن بحران و پیچیده‌تر شدن اوضاع بحرین می‌شود، کابینه کشور ما باید بر اساس اراده ملت شریف بحرین انتخاب‌شده باشد.

وی با بیان اینکه آل خلیفه باید با ملت بحرین آشتی کرده و صلح را به کشور هدیه دهد، گفت: رژیم آل خلیفه باید به آزادی مردم اهمیت داده و مجلس مؤسسان را در کشور ایجاد کند که قانون اساسی جدیدی تدوین کند زیرا قانون اساسی پیشین توسط پادشاه پیشین نوشته شد و مردم هیچ تأثیری در این قانون نداشتند، مطالبه دیگر ما از این رژیم داشتن مجلس و پارلمانی آزاد در این کشور است.