کد خبر ۶۷۷۷۲ ۱۶۷ بازدید انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۶
در برنامه گفت و گوی ویژه خبری قم عنوان شد؛

تخریب،تکمیل و واگذاری سه طرح پیش روی مونوریل قم

نماینده مردم قم در مجلس گفت:سه طرح تخریب،تکمیل و واگذاری برای تعیین تکلیف مونوریل قم در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام ذوالنور،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه برای مونوریل سه طرح برای تعیین تکلیف مونوریل در نظر گرفته شده است گفت: طرح اول ، تخریب آن است که هزینه تخریب نیز با هزینه ساخت آن برابری می کند.

وی تکمیل مونوریل را طرح دوم اعلام کرد و افزود: این کار هزینه ای پایدار را برای شهر به همراه خواهد داشت چرا که هزینه نگهداری مونوریل بالاست.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه طرح سوم واگذاری مونوریل به بخش خصوصی است، اظهار کرد: برای این اقدام ابتدا باید یک فراخوان ملی را داشته باشیم تا بتواند از این طرح در مباحث تفریحی و گردشگری استفاده کند.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت:به مشکلات مربوط به فرودگاه قم اشاره کرد و افزود: مشکلی از نظر مجوز برای فرودگاه وجود ندارد و این طرح می تواند برای قم که گره مواصلاتی کشور است، بسیار مفید باشد.

 حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه با فعال شدن فرودگاه قم شاهد حضور گردشگران زیادی از سراسر دنیا در قم خواهیم بود گفت: اگر سرمایه گذار پشتیبانی شود و سرمایه‌اش تضمین شود نسبت به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف ترقیب می‌شود.

وی به اختلال در روند ساخت متروی قم اشاره کرد و گفت: اگر کمک های دولتی می رسید خط یک تا عید نوروز 98 راه اندازی می شد.

نماینده مردم قم در مجلس  خاطرنشان کرد: برخی از طرح‌های ملی را در کشور درحال استانی کردن هستند و این موضوع به معنی نابود کردن استان است.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه 70 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است، افزود: دولت در هر بخشی که با مشکل و کمبود بودجه مواجه می‌شود از بودجه عمرانی استفاده می‌کند در نتیجه خیلی نمی‌توان روی این 70 هزار میلیارد حساب کرد.