کد خبر ۶۹۰۰۷ ۱۹۴ بازدید انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۶
محور اصلی خطبه های نماز جمعه استان یزد:

تضمین آمریکا در اجرای برجام دروغ محض بود/اساسی ترین کار مسئولین توجه به معیشت مردم و دوری از اشرافی گری

اهم فرمایشات اخیر رهبری در دیدار با مردم قم،‌ توجه به معیشت مردم و دوری از اشرافی گری، بی اعتمادی به امریکا و ضرور اهتمام مسئولان به معیشت مردم محور خطبه های نماز جمعه استان یزد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرمایشات اخیر رهبری در دیدار با مردم قم،‌ توجه به معیشت مردم و دوری از اشرافی گری، بی اعتمادی به امریکا و اهتمام مسئولان به معیشت مردم محور خطبه های نماز جمعه استان یزد بود.


***امام‌جمعه یزد:دقول ، امضا و تعهد دولت آمریکا بدون اعتبار است

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به سخنان مقام رهبری در دیدار با مردم قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی ماه 1356 افزود: دولت آمریکا و حامیان او فقط به دنبال رسیدن به منافع خود هستند.
وی ادامه داد: استکبار جهانی و حامیانش در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب برای شکست نظام از تمامی اهرم‌ها و فشارها استفاده کردند و متحمل شکست‌های سختی شدند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار داشت: دشمنی آمریکا همچنان در راستای جنگ اقتصادی و روانی ادامه دارد و برای خنثی کردن اهداف او باید با همکاری و بصیرت اقدام کرد.
ناصری یزدی به اهمیت استفاده درست از فضای مجازی در مقابل توطئه‌های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: جوانان و مسئولان امر باید از این فضا برای زدن تودهنی به دشمنان نظام و انقلاب استفاده کنند.
استاد حوزه علمیه یزد در ادامه از برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری در یزد که توسط برخی گروه‌ها اجرا می‌شود انتقاد کرد و این برنامه‌ها را به نوعی ترویج بی‌بندوباری و بی‌حیایی دانست و از مسئولان ذی‌ربط خواست تا نظارت بیشتری داشته باشند. 

امام جمعه ابرکوه: لزوم مقاومت دولت در برابر تهدیدهای غرب

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان به دیدار 19 دی ماه مردم قم با رهبر انقلاب(مدظله) اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار به دولتمردان توصیه کردند در برابر خط و نشان های یاوه گویان آمریکایی و اروپایی پس نزنند و بدانند که هیچ کدام از قول و وعده و تهدید و امضاءشان، اعتباری ندارد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها دمدمی مزاج هستند و ترامپ از احمق های درجه یک است بیان کرد: تهدیدهای پوچ غرب و آمریکا به خاطر این است که برگ برنده را در دست و امتیاز بگیرند، چهل سال است هر دم وعده می‌دهند تهران را می‌گیریم؛ امسال هم وعده دادند جشن کریسمس را در تهران می گیریم و مثل دلقک ها حرف می زند! این ها چهل سال تجربه مقابله با ملت ایران را دیده و ضربه شست از این ملت انقلابی چشیده اند و خودشان هم می‌دانند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: تجربه چهل ساله و تقابل با دشمن به ما نشان داد که اولاً ما می توانیم روی پای خود بایستیم، ثانیا حفظ روحیه انقلابی ما که رمز پیشرفت کشور است؛ ثالثا اعتماد به جوانان بعنوان میراث داران انقلاب، حضور مستمر آنان و ملت در همه صحنه ها، پیروی از فرامین رهبری، صبر و مقاومت و بی اعتمادی به دشمن می باشد.

وی با تاکید بر اینکه وعده های آمریکا در همه جای دنیا توخالی است افزود: آمریکا کره شمالی را در قبال هزار وعده فریب داد تا دست از فعالیت هسته‌ای بردارد اما به یک وعده اش هم عمل نکرد و حالا رهبر کره شمالی از این فریب خود به شدت پشیمان شده است.

 

امام جمعه بخش بهمن: اساسی ترین کار مسئولین توجه به معیشت مردم و دوری از اشرافی گری
حجت الاسلام علیزاده در ادامه اساسی ترین کار مسئولین را توجه به معیشت مردم خصوصا طبقات ضعیف عنوان کرد و گفت: یکی از خطوط اصلی انقلاب، معیشت مردم است و دشمن برای ناکامی ملت ما به یک جنگ تمام عیار اقتصادی روی آورده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز فهرستی از مشکلات اقتصادی و معیشتی همچون بیکاری و گرانی پیش روی مسئولان است گفت: نمیشود مشکلات و گلایه های مردم را نادیده گرفت بخش عمده این مشکلات به مدیریت بر می گردد چرا با گران فروشی، با قاچاق کالا، دلال بازی و سود بانکی برخورد نمی شود؟ اینها چه ربطی به تحریم دارد اینها مربوط به سوء مدیریت در کشور است اگر بخواهیم مشکلات مردم حل شود باید دست جریانات فاسد و مخرب در کشور را قطع کرد؛ امروز عده ای در کشور به جهت منافع شخصی خود اجازه تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی را نمی دهند.

حجت الاسلام علیزاده بر لزوم دوری مسئولین از اشرافی گری و اسراف و رفتارهای طاغوتی تاکید کرد و گفت: مردم انقلاب کردند چون مخالف اشرافی گری و رفتارهای طاغوتی بودند، اشرافی گری بلای جان انقلاب چهل ساله ایران است.

امام جمعه بخش بهمن شجاعت و عقلانیت مسئولان را یکی از مهمترین صفات برای دولتمردان امروز کشورمان برشمرد و گفت: نباید از تهدید آمریکایی ها ترسید، چون صرفا این خط و نشان ها براى گرفتن امتیاز از ملت ایران است و نه به قول و امضای آنها اعتماد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تضمین آمریکا در اجرای برجام یک دروغ و بدقولی محض بود گفت: غربی ها در معاهدهfatf از اول هم می گویند تضمینی نیست اما نمی دانم چرا  برخی اصرار در پذیرش آن دارند.

علیزاده بهترین کمک مردم به کشور را حضور دائمی در صحنه عنوان کرد و ادامه داد: دشمن تلاش می کند با شایعه سازی و تهمت پراکنی مردم را پریشان کرده و به جان هم بیندازد، مردم باید هشیار باشند و این توطئه ها را خاموش کنند آنچه امروز کشور به آن نیاز دارد حضور و حمایت مردم است آنها با دروغ پراکنی و بزرگ جلوه دادن مشکلات کشور می خواهند مردم را از انقلاب جدا کنند.