کد خبر ۶۹۰۱۴ ۱۹۰ بازدید انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۶
آیت الله حسینی بوشهری:

مسئولان اولویت خود را در حلّ مشکلات معیشتی مردم قرار دهند

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های امروز نماز جمعه قم از مسئولان خواست تا اولویت کاری خود را در حلّ مشکلات معیشتی مردم قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس ضمن اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان خواب ‌دیده بودند که اجازه برگزاری جشن چهل ‌سالگی انقلاب را به ما نخواهند داد؛ در حالی که مردم عزیز ما امسال با برگزاری باشکوه این جشن، رؤیای آشفته دشمن را نقش بر آب خواهند کرد و بار دیگر در دهان دشمن خواهند زد.
وی همچنین به معیارهای معروف و منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از معیارها این است که هر نوع سیاست‌گذاری و رفتاری که نمونه آن برقراری عدالت اجتماعی باشد مصداق معروف بوده و در غیر این صورت مصداق روشن منکر در یک جامعه دینی خواهد بود.
امام ‌جمعه قم با بیان ابعاد عدالت اجتماعی ابراز کرد: مقوله تساوی و عدم تبعیض یکی از این ابعاد است که برای آن شاخص ‌هایی تعریف ‌شده  که باید رعایت شود.
وی درعین حال با بازخوانی و توضیح روایتی از امام امیرالمومنین (ع) بیان داشت: حضرت در این روایت به همه سفارش فرموده اند تا در کارهایشان خوب و نیک عمل کنند چراکه خداوند وعده فرموده که با نیکان و خوبان است.
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سالروز قیام مردم قم را در نوزدهم دی ماه 1356 گرامی داشت و با اشاره به دیدار اخیر مردم قم با مقام معظم رهبری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار سخنان مهمی ایراد کردند و ضمن آن که قیام 19 دی را به ‌عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی دانستند؛ قم را نیز شهر، مرکز و مادر انقلاب خواندند و هشدار دادند که انگیزه هایی برای تغییر فضای معنوی و انقلابی قم وجود دارد که بزرگان و جوانان قم نباید اجازه دهند تا عده‌ای برای قم نقشه کشیده و برنامه‌ ریزی کنند و روحیه انقلابی و دینی را از آن بزدایند.
امام ‌جمعه قم تأکید کرد: مسئولان باید قدر مسئولیت خود را بدانند و از زندگی تشریفاتی و تجملاتی دوری کنند و در عین حال که از نهیب دشمن نترسند؛ بلکه حتی بر سر دشمن فریاد هم بکشند.
وی همچنین از مسئولان خواست تا به توصیه رهبر معظم انقاب برای استفاده از توان جوانان مومن و متعهد عمل کنند و از بلندپروازی ‌های جوانان نهراسند.
عضو مجلس خبرگان رهبری سپس به تحریم های ظالمانه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: خود دشمنان اذعان دارند که تحریم ‌هایشان در تاریخ نسبت به ملت ایران سابقه ندارد؛ اکنون ما هم می گوییم که به فضل الهی، ملت ایران هم در برابر این تحریم ها، شکستی بر دشمن تحمیل خواهد کرد که در تاریخ بی ‌سابقه باشد.
وی با اشاره به ره آوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران، استقلال، اعتماد به ‌نفس، محرومیت‌ زدایی و خودباوری را از جمله این ره آوردها دانست و اظهار داشت: تردیدی وجود ندارد که این مردم در کنار انقلاب هستند و در کنار انقلاب خواهند ماند.
حسینی بوشهری همچنین به سالروز پنجم جمادی الاول و میلاد حضرت زینب کبری(س) اشاره کرد و آن بانو را شخصیتی کم نظیر در فصاحت و بلاغت معرفی کرد که تحت تربیت نبی گرامی اسلام، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) رشد نمود.
امام‌ جمعه قم افزود: حضرت زینب(س) برای زنان ما الگوی ایثار، گذشت، صبر، مهربانی و گذشت هستند و البته با توجه به جایگاه ویژه شان، الگویی بی نظیر هم برای پرستاران هستند که به همین دلیل این روز مبارک به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.
حسینی بوشهری همچنین یاد و خاطره شهدای فدائیان اسلام را نیز گرامی داشت و با فرستادن درود به روح پُرفتوح آنان گفت: این شهدا تا پای جان و برای حاکمیت دین ایستادگی کردند و در نهایت دعوت حق را لبیک گفتند.


انتهای پیام