کد خبر ۶۹۸۶۶ ۵۶۰ بازدید انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
وزیر بهداشت در قم:

ضرورت نهادینه شدن تقدم پیشگیری بر درمان/تقویت دید حکیمانه و جامع‌نگری در دانشگاه‌های علوم پزشکی

نمکی با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن تقدم پیشگیری بر درمان گفت:باید زندگی سالم در جامعه فراهم شود تا از هزینه درمان بکاهیم.

ضرورت نهادینه شدن تقدم پیشگیری بر درمان/تقویت دید حکیمانه و جامع‌نگری در دانشگاه‌های علوم پزشکیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سعید نمکی،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی،از مراجع عظام تقلید با اشاره به ضرورت نهادینه شدن تقدم پیشگیری بر درمان تاکید کرد: باید زندگی سالم را در جامعه فراهم کنیم تا از هزینه‌های درمان در جامعه بکاهیم.

وی در ادامه با بیان این که طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از طرح‌های دست‌گیرانه دولت برای کمک به مردم در بخش سلامت طرح موفقی بود اظهار کرد: امیدواریم این طرح را با قدرت ادامه دهیم با توجه به اینکه سال ۹۸ پیش‌بینی می‌شود به دلیل تحریم‌ها سخت‌تر باشد و فشار بر مردم بیشتر باشد برنامه داریم از بیماران محروم حمایت بیشتری داشته باشیم.

نمکی با اشاره به ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه تمام خاطرنشان کرد: به دنبال اقتصادی‌تر کردن روش‌های اجرای پروژه‌ها در وزارت بهداشت هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه با مدیریت برخی منابع و امکانات باید خدمات بهتری به مردم ارائه شود، یکی از الزامات قانونی را بحث پزشک خانواده، سیستم ارجاع و راهنما‌های بالینی دانست تا مریض نتواند به هرشکلی هزینه داشته باشد و هزینه‌های اضافی کم شود و گفت: منابع را باید به سمت نیاز‌های ضروری‌تر ببریم و منابع توزیع عادلانه شود.

نمکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش علوم پزشکی گفت: به دنبال این هستیم که دانشگاه‌ها را جامع‌نگر‌تر کنیم؛ در قدیم به اطبا حکیم می‌گفتند و این گرایش به سمت حکمت و دید جامع‌نگری باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی بیشتر کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با تاکید بر اینکه به جای آموزش‌های صرف بیمارستانی باید دید جامعه محور را در آموزش‌های پزشکی بیشتر کنیم افزود: باید دانشجویان ما با بزرگان طب سنتی و کشور آشنا شوند؛ همین که دانشجوی طب ما بتواند دیرینه خود را بازشناسی کند و از بی‌خویشتنی رها شود ماندگاری در کشور بیشتر شده و خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد کرد.