کد خبر ۷۰۰۴۹ ۱۷۰۴ بازدید انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
مشاور استاندار قم مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی بهاری در زمینه تجدید شخصیت زنان ایجاد نمود

ظهیری گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه کمونیستی و جنسیتی به جامعه زنان رنگ باخت و بهاری در زمینه تجدید شخصیت زنان بر اساس الگو‌های اسلامی ایجاد شد.

انقلاب اسلامی بهاری در زمینه تجدید شخصیت زنان ایجاد نمودبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، معصومه ظهیری مشاور استاندار قم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب الگوی جدیدی به جامعه زنان ارائه شد که این الگو همراه با تحول در نگاه مثبت به زن و حفظ کرامت آن ا. نگاه فراجنسیتی است.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) مبدا احیاگر شخصیت زن در دوره‌ای است که دختران را زنده به گور می‌کردند و بر همین اساس زن را ریحانه، لطیف و خلقی نو از خلقت نامیدند.

مشاور استاندار قم با بیان این که امام خمینی (ره) این نگاه را تجدید کردند، ادامه داد: امام راحل نگاه تجددگرای برگرفته از نگاه کمونیستی، لیبرالیستی و جنسیتی به زن را زیر پا گذاشتند و نگاهی برگرفته از مقام انسانی اسلامی که از همه حقوق حقه برخوردار است، پایه گذاری نمودند.

ظهیری بیان کرد: در حال حاضر در تمام برنامه‌های توسعه‌ای به ویژه برنامه ششم توسعه عالی‌ترین نوع برخورداری زن از حقوق و اهداف بالادستی لحاظ شده و در این مسیر نیازمند بسترسازی و استفاده از فرآیندی که برآیند آن رسیدن به اهداف باشد، هستیم.

وی با اشاره به بهره مندی زنان از تمام امکانات و شرایط مساوی در تحصیل، آموزش، ازدواج و اشتغال، در عین حال گفت: برای بهبود جایگاه زن در اجتماع دو گره وجود دارد که هنوز حل نشده که یکی از آن‌ها زمینه سازی اجرای خوب همه قوانین و دیگر نظارت بر حسن اجرای قوانین است قوانین مترقی در کشور وجود دارد، اما زمینه اجرای آن‌ها نیاز به حمایت و راهبری دارد که به صورت مطلوب صورت نگرفته است.

معاون حوزه علمیه خواهران با بیان این که حسن اجرای قانون نیاز به بازرسی دارد، گفت: در حالی که زنان از تمام آزادی‌ها و امکانات برخوردار هستند، ولی هنوز شاهد هستیم دخترانی که از تحصیل محروم می‌باشند و یا دخترانی که ازدواج اجباری دارند و از سوی دیگر جامعه زمینه برخورداری از حق تشکیل خانواده را برای همه فراهم نکرده است.

وی درادامه با بیان این که درقم گام‌های خوبی برای حضور پررنگ‌تر زنان برداشته شده، گفت: بستر و شرایط مساوی و رقابتی در استان فراهم شده و تعداد زیادی از مدیران معاونت‌های خود را از میان خانم‌ها انتخاب نموده اند و این روند رو به رشد است.

ظهیری افزود: درصد تعداد بیکاران بانوان قم در مقایسه با سرانه کشوری کمتر است و همچنین آسیب‌های اجتماعی که در این استان دامنگیر زنان شده از میانگین استان‌های دیگر کمتر می‌باشد.

انتهای پیام /الف

انقلاب اسلامی بهاری در زمینه تجدید شخصیت زنان ایجاد نمود