کد خبر ۷۱۲۵۴ ۲۰۸ بازدید انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۹
در اجلاس هنرمندان بسیجی چه گذشت؟

از شبکه‌سازی هنرمندان انقلابی تا تشکیل هسته‌های هنری در مساجد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم افتتاحیه اجلاس مسئولان انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان کشور صبح یکشنبه با حضور جمعی از چهره‌ها و اساتید هنری و فرهنگی در سالن جلسات کوثر مجتمع ولایت قم برگزار شد.





محوریت اصلی این اجلاس، نشست مشترک اعضای شورای مرکزی انجمن‌های مرکزی با مسئولان انجمن‌های استانی سراسر کشور است که در قالب کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلف دنبال می‌شود.
حضور هنرمندان بسیجی در مسجد مقدس جمکران و قرائت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دیدار مسئولان سازمان بسیج هنرمندان کشور با آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید جهان تشیع و برگزاری مراسم اختتامیه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی از دیگر بخش‌های این اجلاس دو روزه خواهد بود.
اما در مراسم افتتاحیه اجلاس هنرمندان بسیجی، امیر نصیربیگی، رئیس‌ سازمان بسیج هنرمندان، اولویت اصلی سال ۹۸ را شبکه‌سازی هنرمندان انقلابی در قالب شبکه هنر و ادب بسیج دانست و گفت: با توجه به پیچیدگی‌های عرصه‌های اجتماعی و ارتباطی اگر شبکه منسجم فرهنگ و هنر را تشکیل ندهیم نمی‌توانیم به اهداف عالی انقلاب در حوزه‌های هنری و فرهنگی برسیم.
نصیربیگی ادامه داد: برای سال آینده برنامه‌ای متفاوت را تدوین خواهیم کرد که در این راستا به دنبال بهره‌گیری از توان جمعی و نظر شورایی همه اعضا هستیم تا بتوانیم حرکت هوشمندانه‌ای در مسیر اهداف سازمان داشته باشیم.
وی از تلاش‌های سازمان بسیج هنرمندان برای تشکیل هسته‌های هنری در مساجد یاد کرد و گفت: بدنه مردمی در کارهای هنری و فرهنگی باید به صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار گیرد چرا که کار هنری بدون توجه به مردم کاربرد نخواهد داشت.
نصیربیگی خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب یکی از ضرورت‌ها و محورهای اصلی است که توسط رهبر انقلاب اسلامی ابلاغ شده و سازمان بسیج هنرمندان به عنوان یکی از سازمان‌های جوان کشور با توجه به اینکه مخاطب بخش قابل توجهی از بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، نقش و رسالت خود را در این بیانیه شناسایی کرده و در راستای رهنمودهای ایشان گام برخواهد داشت.
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم نیز در افتتاحیه این اجلاس سخنرانی کرد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم گفت: امیدواریم همانطور که در ابتدای انقلاب رزمندگان به میدان آمدند و به تعبیر بنیان‌گذار انقلاب، خرمشهر را خدا آزاد کرد امروز نیز نیروهای مؤمن و انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی جدی‌تری داشته باشند تا باز هم خرمشهرهای این انقلاب را خدا آزاد کند.