کد خبر ۷۱۳۸۴ ۲۳۳ بازدید انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۲

کمبود پارکینگ مشکل اصلی قم در استقبال از مسافران نوروزی است

در جلسه ستاد تسهیلات زائران قم از کمبود پارکینگ به‌عنوان مهم‌ترین مشکل استان در استقبال از سال جدید و مسافران نوروزی تأکید و از اضافه شدن پروژه شهید کاظمی به ظرفیت‌های پارکینگ قم خبر داده شد.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه ستاد تسهیلات زائران عصر امروز با حضور بهرام سرمست استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، معاون خدمات شهری شهرداری قم اظهار داشت: برای استقبال درست از زائران و مسافران نوروزی باید برنامه عملیاتی برای شناخت ظرفیت‌ها، کمبودها و فرصت‌ها تدوین شود، اگر این برنامه عملیاتی تدوین شود مشکلات شهر قم در مسئله اسکان درروند درستی بررسی می‌شود.

درآمد شهرداری قم از حذف پارکینگ صرف احداث پارکینگ‌های عمومی می‌شود5 پارکینگ زیرسطحی سال 98 در قم احداث می‌شودپارکینگ‌های خارج از محدوده مرکز شهر قزوین به گردشگران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند

ظرفیت پارکینگ قم 5 هزار خودرو است

سید امیر سامع افزود: مشکل پارکینگ یکی از مشکلات اصلی شهر قم در استقبال از مسافران نوروزی است. دو بوستان غدیر و فدک به‌صورت ویژه برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های لازم در بوستان‌های قم برای اسکان مسافران نوروزی گفت: تجهیزات بوستان فدک و غدیر به‌صورت کامل در اختیار ستاد تسهیلات زائران استان قرارگرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 عدد از 16 آسانسور پارکینگ طبقاتی زائر آماده‌شده و با آغاز تعطیلات رسماً وارد مدار می‌شود.

سامع تصریح کرد:درمجموع ظرفیت پارکینگ قم بالغ‌بر 5 هزار بوده و روزانه بالغ‌بر 20 هزار خودرو در این ظرفیت‌های پارکینگی مراجعه می‌کنند. امسال 18 نقطه برای تأمین ظرفیت پارکینگ در ایام نوروز در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: از  امسال پروژه شهید کاظمی به ظرفیت پارکینگ شهر اضافه‌شده است، این پارکینگ در هر ساعت ظرفیت 700 خودرو را خواهد داشت.

روشنایی پارکینگ‌ها و محل اسکان مسافران در بوستان‌ها کاملاً آماده‌شده است. بنرهای راهنمایی مسافران نورزی برای اسکان در بوستان‌های 5 گانه از چهارشنبه هفته آینده صورت گسترده در شهر نصب می‌شود.

مسئول کمیته امنیتی ستاد تسهیلات زائران قم نیز در بخشی از این جلسه، ادامه داد: سیستم پایش تصویری استان آماده‌شده و از ایام نوروز با صورت دقیق با همکاری شهرداری قم نسبت به محورهای مواصلاتی و درون‌شهری نظارت می‌کند.

شریفی با اشاره به تدوین بسته امنیتی استان عنوان کرد: بسته امنیتی در 14 بسته تدوین و در اختیار تمام دستگاه‌های استانی قرارگرفته است، جلسات امنیتی برای ایام نوروز در بسیاری از دستگاه‌های استان انجام‌شده است.

وی ادامه داد: چهارشنبه آخر سال، روز طبیعت، حرم مطهر و مسجد مقدس چهار نقطه هدف در کمیته امنیتی ستاد تسهیلات زائران است.در ایام نوروز برخورد با اراذل‌واوباش و دیگر معضلات اجتماعی شدیدتر می‌شود.

3 هزار مترمربع تبلیغات فرهنگی ویژه نوروز در قم انجام می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اقدامات این اداره کل در استقبال از زائران نوروزی اضافه کرد: پیک فرهنگ ویژه‌ایام نوروز آماده‌شده است.

سید موسی حسینی کاشانی تأکید کرد: 3 هزار مترمربع تبلیغات فرهنگی سطح شهر از 28 اسفندماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به تبلیغات در نظر گرفته‌شده در این 3 هزار متر تبلیغات محیطی عنوان کرد:پیام‌های فرهنگی در این 3 هزار مترمربع اکران می‌شود.غرفه‌های عیدی کتاب از 27 اسفندماه در قم مستقر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: مشق بهار با حضور 6 خوشنویس و نقاش از آغاز تعطیلات در حرم مطهر و جمکران برپاشده و به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

حسینی کاشانی تأکید کرد: در ایام نوروز بیش از 300 خیمه معرفت در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه برپا می‌شود.امسال 20 درصد برنامه‌های فرهنگی ارشاد در استقبال از نوروز کاملاً مبتکرانه و جدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: از ظرفیت رسانه‌های محلی برای فرهنگ‌سازی درزمینهٔ هدیه دادن کتاب استفاده می‌شود، سوغات فرهنگی قم کتاب است.