کد خبر ۷۱۴۱۹ ۱۰۷ بازدید انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰

اختتامیه دوره مهارتی،کاربردی تبلیغ در قم برگزار می‌شود

مدیر بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) از برگزاری اختتامیه نخستین دوره مهارتی،کاربردی تبلیغ با رویکرد تربیتی مبلغین جهان اسلام با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر هاشمی شاهرودی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به فعالیت بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: این بنیاد از هشت سال پیش تحت اشراف آیت‌الله هاشمی شاهرودی به منظور ترویج و نشر معارف اهل‌بیت(ع) راه‌اندازی شده است.

وی توجه به خانواده را از اهداف بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) دانست و افزود: با توجه به تخریب‌ها و فضاسازی‌های نامناسب در رابطه با فروپاشی خانواده‌ها، یک کار تحقیقاتی بسیار قوی در زمینه خانواده طلاب شروع‌شده که اقدامی بسیار تأثیرگذار بوده و نتایج مهمی به دست آمد.

مدیر بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در این بنیاد دنبال شده توجه ویژه به اربعین به‌عنوان پرچم و نماد شیعه است که به این منظور دوره‌های آموزشی برای تبلیغ به زبان مردم مختلف دنیا برگزار شده است.

وی با تأکید بر برپایی نخستین دوره مهارتی کاربردی تبلیغ با رویکرد تربیتی مبلغین جهان اسلام در گام دوم انقلاب تصریح کرد: این دوره شش‌روزه با حضور 800 نفر از طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی از 40 کشور در قم در حال برگزاری است.

هاشمی شاهرودی با اشاره به اهمیت توجه به خانواده و نقش خانواده در جهان اسلام یادآور شد: سال گذشته 4 هزار طلبه به‌منظور پاسخگویی به سؤالات زائران اربعین آموزش‌دیده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برای تبیین معارف اهل‌بیت(ع) 200 طلبه ایرانی و خارجی مسلط به 10 زبان زنده دنیا آموزش دیدند.

وی استفاده از ظرفیت حضور 20 میلیونی زوار در اربعین حسینی را مدنظر قرار داد و گفت: نوع برخوردهای مبلغین در ایام اربعین باید بر اساس فرهنگ زوار از کشورهای مختلف باشد که امیدواریم از این دوره بتوانند فعالین خوبی برای این حرکت جهانی آموزش داد.

مدیر بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) با تأکید بر لزوم آموزش مبلغان ایرانی برای حرکت جهانی اربعین اظهار داشت: سال گذشته دوره‌ای چهار روزه برای طلاب سراسر کشور با حضور 800 نفر در مشهد برگزار شد که در آینده نیز برنامه‌ای برای این منظور برنامه‌ریزی‌شده است.

وی زمان اختتامیه دوره مهارتی کاربردی تبلیغ در قم را روز یکشنبه 26 اسفندماه ذکر کرد و افزود: اختتامیه این دوره با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی و رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام از ساعت 13 الی 15 در سالن جلسات مدرسه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.