کد خبر ۷۱۸۵۲ ۲۲۰ بازدید انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۹
رئیس شورای شهر قم مطرح کرد

برنامه‌ریزی برای متوازن‌سازی خدمات شهری در سال ۹۸

عبدالله جلالی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برنامه شورا و شهرداری برای آبادانی شهر قم اظهار کرد: مردم استحضار دارند که شهرداری قم هم برنامه پنج ساله تا افق ۱۴۰۰ دارد و هم چشم‌انداز تا افق ۱۴۱۴ دارد و در حقیقت آنچه که باید آینده قم را در توسعه رقم زند همین برنامه است.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر سالیانه منابع و ظرفیت‌هایی که برای آنچه باید در طول سال اتفاق افتد را رسیدگی کرده و مصوب می‌کند تصریح کرد: لایحه بودجه شهرداری برشی از برنامه پنج ساله است و در سال ۹۸ بالغ بر ۲ هزار و۱۶۴ میلیارد تومان بودجه دیدیم که هزار و ۸۰۰ میلیارد آن عمرانی است و نسبت جاری به عمرانی هم ۲۰ به ۸۰ است.

رئیس شورای شهر قم بیان کرد: این ارقام حجم بالای عملیات شهری را نشان می‌دهد؛ ما در توسعه یک نگاه کلان به شهر داریم و آن متوازن شدن مناطق مختلف شهری است تا از امکانات نسبتا یکسانی برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه امکانات مناطق مختلف شهر متوازن نیست گفت: البته بخشی از این مساله در اختیار شهرداری است و بخشی نیز به دستگاه‌های دیگر مرتبط می‌شود.

جلالی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را اولویت سال ۹۸ ذکر کرد و با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های هزینه‌بر شهرداری مترو است گفت: امیدواریم این پروژه امسال آماده بهره‌برداری شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تکمیل بخشی از پروژه نیاز به ارز دارد منتظریم تا وضعیت مالی و ارزی مشخص شود و اقدامات تکمیلی صورت گیرد.

رئیس شورای شهر قم با تاکید بر اینکه زیرگذر فردوسی با بلوار پیامبر اعظم نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد گفت: این بلوار هم در تکمیل رینگ ترافیکی شهر بسیار موثر است.