کد خبر ۷۲۴۶۵ ۱۲۶ بازدید انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۹
صمصامی در گفتگو با دانشجو:

دانشجویان جهادگر علوم پزشکی قم آماده اعزام به مناطق سیل‌زده خوزستان هستند

علی صمصامی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از برگزاری اردوی جهادی در پلدختر خبر داد و گفت: این اردو در سه روز آخر هفته گذشته و در قالب گروه‌های عمرانی برگزار شد. صمصامی افزود: در این دوره اردو‌های جهادی حدود ۳۰ نفر از دانشجویان در منطقه حضور داشتند.مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر امکان ارسال یونیت دندانپزشکی و تجهیزات دیگر پزشکی وجود ندارد، افزود: برای اعزام دانشجویان انترن که دانشجویان باید از

علی صمصامی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از برگزاری اردوی جهادی در پلدختر خبر داد و گفت: این اردو در سه روز آخر هفته گذشته و در قالب گروه‌های عمرانی برگزار شد.

صمصامی افزود: در این دوره اردو‌های جهادی حدود ۳۰ نفر از دانشجویان در منطقه حضور داشتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر امکان ارسال یونیت دندانپزشکی و تجهیزات دیگر پزشکی وجود ندارد، افزود: برای اعزام دانشجویان انترن که دانشجویان باید از بیمارستان مرخصی بگیرند، نیاز به مجوز داریم.

وی ادامه داد: گروه‌هایی که اعزام خواهیم کرد احتمالا در قالب گروه‌های پزشکی و پرستاری است که یا در بیمارستان‌های صحرایی مستقر خواهند شد یا از طرف دانشگاه مکانی را برای ارائه خدمات پزشکی آماده می‌کنیم.

صمصامی با بیان اینکه جهادگران در قالب تیم‌های ۱۰ یا ۱۲ نفره به منطقه اعزام خواهند شد، افزود: خدمات پرستاری شامل پانسمان و تزریق، به ویژه واکسن کزاز ارائه می‌دهیم و همچنین در گروه‌های پزشکی، پزشک عمومی اعزام خواهیم کرد.

وی به احتمال شیوع وبا در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: اگر هوا گرم‌تر شود، احتمال شیوع این بیماری بیشتر است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مهمترین خدماتی که می‌توان در این شرایط ارائه داد، مشاوره پزشکی و بیان توصیه‌های بهداشتی به خانواده‌های سیل زده است.

وی افزود: همچنین برای برخی بیماری‌ها مانند سرماخوردگی باید خدماتی ارائه شود تا برای بیمار شرایط بدتری را ایجاد نکند.

صمصامی به حضور گروه‌های جهادی در پلدختر اشاره کرد و گفت: در صورت اعلام نیاز به حضور جهادگران در خوزستان، احتمالا گروه‌ها را به خوزستان اعزام می‌کنیم.