کد خبر ۷۲۵۲۷ ۲۷۱ بازدید انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۲

آیت الله اعرافی: سنگ‌اندازی دشمنان نتوانسته ذره‌ای از اراده ملت ایران را کاهش دهد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: انقلاب اسلامی پس از گذشت چهار دهه از عمرش توانسته بر تمام موانع و مشکلات فائق آمده و سنگ‌اندازی دشمنان نتوانسته ذره‌ای از اراده ملت ایران را در رسیدن به اهدافش بکاهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی« بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» که در مجتمع امین قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و پیش روی بودن سالروز ولادت امام عصر(عج) اظهار داشت: همگی باید در راستای تعالی و پیشرفت در زمینه‌های مختلف اخلاقی و اعتقادی از این ماه نهایت بهره را ببریم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به جایگاه ویژه مناجات شعبانیه گفت: در این مناجات عوالم کشف نشده‌ای نهفته است که باید به مفاهیم آن توجه داشته و با این دعا انس بگیریم.

وی به انواع تحول در درون انسان‌ها و جوامع اشاره و تصریح کرد: تحول علمی، بنیادی و معرفتی اساس تحول صحیح بوده و در صورت تحول معرفتی در جوامع می‌توان امیدوار بود که این جوامع دچار تحول اساسی شده و به مقصود می‌رسند.

اعرافی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی هر دو بعد تحول علمی و معرفتی را داراست، خاطرنشان کرد: این انقلاب پس از گذشت چهار دهه از عمرش توانسته بر تمام موانع و مشکلات فائق آمده و سنگ‌اندازی دشمنان نتوانسته ذره‌ای از اراده ملت ایران را در رسیدن به اهدافش بکاهد.

 

امام‌جمعه قم دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه را ارکان اصلی تحولات علمی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش می‌توان تحولات بزرگی را در این حوزه رقم زد.

وی با بیان تعدادی از پیشرفت‌های دانشگاهی پس از انقلاب عنوان کرد: گسترش تحصیلات تکمیلی،افزایش فضاهای علمی دانشگاهی، گسترش عدالت جنسیتی، گسترش عدالت منطقه‌ای و ارتباط صنعت و دانشگاه ازجمله مهم‌ترین پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در فضای دانشگاهی ایران پس از انقلاب هستند.

اعرافی با اشاره به وجود 300 نهاد علمی، آموزشی و پژوهشی حوزوی در قم اضافه کرد: به وجود آمدن بیش از 200 رشته گرایش بعد از انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و وجود بیش از 2 هزار پژوهشگر در مجموعه نهادهای حوزوی تنها گوشه‌ای از این تحولات بسیار ارزشمند است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه فقه، اصول، فلسفه و ادیان و مذاهب گفت: در حوزه فقه هزاران مسئله نوپدید را به فقه عرضه کرده‌ایم و در این زمینه شاهد توفیقات چشمگیری بوده‌ایم.