کد خبر ۷۲۵۳۴ ۸۷ بازدید انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰

پارکینگ 200 هکتاری با ظرفیت 80 هزار خودرو ویژه مراسم نیمه شعبان فراهم شد

معاون شهردار قم با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در تأمین پارکینگ مراسم بزرگ نیمه شعبان گفت: 200 هکتار پارکینگ برای 80 هزار خودرو آماده‌سازی شده است.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عباس ذاکریان در نود و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: 200 دستگاه اتوبوس به‌صورت رایگان زائران مسجد مقدس جمکران را جابه‌جا خواهند کرد.

وی با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ در محدوده مسجد مقدس جمکران افزود: سال قبل بیش از 160 هزار شهروند و زائر توسط اتوبوس‌های رایگان  شهرداری به مسجد مقدس جمکران منتقل شدند که در کنترل ترافیک تأثیر ویژه‌ای داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تعداد خطوط رایگان اتوبوس‌رانی قم در نیمه شعبان سال گذشته 5 خط بود که امسال این خطوط به 8 خط افزایش پیداکرده است، پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران نیمه شعبان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

ذاکریان عنوان کرد: از امسال و به دلیل مسدود شدن بلوار حرم تا حرم خط ویژه‌ای برای انتقال زائران و شهروندان از مسجد مقدس جمکران تا حرم مطهر از در نیمه شعبان فعال خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع مناسب از ورودی‌های مسجد مقدس جمکران گفت: هدف شهرداری این بوده که ترافیک شهر قم را قبل از ورودی‌ها و به‌صورت متعادلی در معابر و خیابان‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران به‌صورت منطقی توزیع کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: از ظهر روز شنبه تا عصر یک‌شنبه تردد خودروهای شخصی در بلوار پیامبر اعظم(ص) ممنوع می‌شود. باند رفت این بلوار به زائران پیاده و مراسم  پیاده‌روی اختصاص پیداکرده و باند برگشت نیز به خودروهای امدادی و اتوبوس‌های درون‌شهری برای انتقال مسافران و شهروندان اختصاص پیدا می‌کند.

ذاکریان ادامه داد: زائرانی که از سمت تهران و کاشان به مسجد مقدس جمکران سفر می‌کنند برای کنترل ترافیک به جاده لبن هدایت‌شده و  زائران اراک و اصفهان نیز به پارکینگ ناظم زاده هدایت خواهند شد.

راهپیمایی بزرگ منتظران به مناسبت نیمه شعبان در شیراز برگزار می‌شود"لبیک یا مهدی" به‌عنوان شعار امسال پیاده‌روی نیمه شعبان در قم انتخاب شد3 میلیون زائر نیمه شعبان وارد شهر قم می‌شود

وی عنوان کرد: تا جایی که پارکینگ‌های دیگر مسجد جمکران کامل نشود امکان استفاده از خیابان ظهور و پارکینگ حجت ممکن نخواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: 200 هکتار پارکینگ برای 80 هزار خودرو آماده‌سازی شده است. این پارکینگ‌ها بعد از شب‌های قدر  بار شخم زده‌شده و بار دیگر در اختیار کشاورزان برای زراعت بازگردانده می‌شود.