کد خبر ۷۲۵۵۰ ۱۶۸ بازدید انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۵

طرح ملی پویش ;بهار مهربانی با هدف اعطای هدایای فرهنگی به سیل‌زدگان اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از اجرای طرح ملی پویش «بهار مهربانی» در کتابخانه‌های عمومی قم به منظور جمع‌آوری کتاب و هدایای فرهنگی برای کمک به مناطق سیل زده خبر داد.

 

حجت الاسلام امیرعطاالله جباری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: طرح ملی پویش بهارمهربانی در سراسر کشور برای کودکان آسیب دیده در سیل توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در حال اجراست.

وی افزود: ادارات کل کتابخانه‌های عمومی هر استان از جمله استان قم عهده دار و متولی این کار فرهنگی هستند، در این طرح ملی خانواده‌ها همراه با فرزندانشان در صورت تمایل کتاب‌ها و اسباب بازی‌های خود را به روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم واقع در خیابان ساحلی (شهیدلواسانی) تحویل دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: قرار است نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور کتابداران داوطلب در کمپ به کار ترویجی فرهنگی بپردازند. بازی‌های فکری و هوشی، مشاوره‌های روانشناسی اجرای برنامه‌های هنری و قصه گویی و نمایش و مسابقه از دیگر فعالیت‌های این طرح است.

وی با بیان اینکه هموطنان ما در مناطقی از کشور با بروز حادثه سیل، نوروز امسال را با تلخکامی و افسوس آغاز کردند، بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نظر دارد به منظور تسلّی دل غم‌دیدگان، کمک به کودکان آسیب دیده، کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق سیل‌زده، پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی کودکان در میان هیاهوی آواربرداری و امدادرسانی اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارسال بسته‌های کتاب و اسباب بازی کند.

جباری ضمن قدردانی از همراهی و همدلی گسترده در یاری رساندن به افراد مناطق سیل زده، از مردم استان برای مشارکت در طرح بهار مهربانی دعوت و خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های استان قم بنابر وظیفه ذاتی خود، در راستای حمایت‌های فرهنگی به هموطنان و کودکان آسیب پذیر اقدام کرده است.