کد خبر ۷۲۵۵۴ ۴۱ بازدید انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۴

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: سیل اخیر کشور باید درس عبرتی برای مسئولان باشد

مرجع تقلید شیعیان به مسئله سیل اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: مسئولان نباید مسئله سیل را تمام‌شده بدانند بلکه باید آن را یک درس عبرتی برای حل بحران‌های آینده دانست.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار با سقائیان‌نژاد شهردار قم و معاونانش، اظهار داشت: کارها و فعالیت‌های خوبی در شهرداری قم صورت می‌گیرد ولی متأسفانه اطلاع‌رسانی خوبی نمی‌شود و بسیاری از مردم از اقدامات صورت گرفته بی‌خبر هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی مناسبت نیمه شعبان را فرصت خوب برای جامعه دینی دانست و گفت: وجود مسجد مقدس جمکران در کل ایران بی‌نظیر است که این مسجد از ویژگی خاصی برخوردار است؛ از ظرفیت نیمه شعبان در مباحث فرهنگی و دینی باید به‌خوبی استفاده کرد چراکه برای نیمه شعبان هرچقدر کار شود باز جا دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و نهادهای مربوط در نیمه شعبان باید آمادگی لازم برای پذیرایی و خدمت به زائران مسجد مقدس جمکران را داشته باشند تا با خاطره خوبی از قم بروند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: برطرف کردن مشکلات سیل خوزستان نیازمند مشارکت عموم ملت است

آیت‌الله مکارم شیرازی به سیلاب‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: نباید از روی مسئله سیل به‌راحتی گذشت و گفت تمام شد بلکه سیلاب‌های اخیر گلستان، لرستان و خوزستان باید یک درس عبرتی برای مسئولان باشد که به مناطق و معابر آسیب‌پذیر رسیدگی کنند و پیش‌بینی‌های لازم برای سیلاب‌های گسترده صورت گیرد و باید بالاترین ریسک را در حوادث در نظر گرفت تا چنین حوادثی تکرار نشود.

وی یادآور شد: ساخت‌وساز در حاشیه رودخانه‌ها یک معضل بزرگ در کشور شده است که باید هر چه سریع‌تر جلوی این ساخت‌وسازها گرفته شود تا در آینده با مشکلات بیشتر روبرو نشد.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه به اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی در شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: نگاه عموم مردم به شهر مقدس قم قبل از مسئله نظافت و زیباسازی، مسئله فرهنگی و دینی شهر مقدس قم است؛ شهرداری قم باید به مسائل فرهنگی و دینی خیلی توجه و تأکید داشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم امکانات و ظرفیت خوبی جهت ترویج مسائل فرهنگی و دینی و خدمات تفریحی مردم دارد که باید از آن با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق استفاده کرد.

وی در پایان به‌ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه و مسائل دینی از سوی دولتمردان اشاره کرد و گفت: متأسفانه گاهی دولت به حوزه‌های علمیه و مسائل فرهنگی حساسیت لازم را نشان نمی‌دهد درحالی‌که باید به این نکته توجه داشت که این مملکت اگر دارای عظمت و عزت در جهان است به خاطر مسائل فرهنگی و اسلامی است.