کد خبر ۷۲۷۷۲ ۳۷۰ بازدید انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۲

3 خانه جوان در قم راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان قم از راه‌اندازی سه خانه جوان تا پایان اردیبهشت‌ماه در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، رسول منعم عصر امروز در نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات شورا برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش شود که روحیه خودباوری در بین جوانان تقویت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: با استفاده از حضور جوانان خلاق و پویا در عرصه‌های مختلف می‌توان امید رونق و تحول را در حوزه‌های مختلف استان داشت.

منعم رشد مثبت سمن‌ها در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر 9200 سمن در سطح کشور وجود داشته که 42 عدد از آن‌ها در استان قم مشغول فعالیت هستند، سال 92، 12 سمن در قم فعالیت می‌کرد.

وی تأکید کرد: روند توسعه و رشد سمن‌ها از سال 92 به بعد باقدرت و سرعت بیشتری دنبال شده است.برای توسعه و تعالی خانواده وام ازدواج از مبلغ 3 میلیون تومان در سال 92 به 60 میلیون تومان افزایش‌یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تأکید بر برخی فعالیت‌های این نهاد در تحکیم بنیان خانواده ابراز کرد: مشاوره حین، قبل و بعد از ازدواج در استان قم به‌صورت مستمر ادامه داشته که درزمینهٔ رشد ازدواج و کاهش طلاق اثر مثبتی بر جای گذاشته است.

منعم با اشاره به بهره‌برداری از سه خانه جوان تا پایان اردیبهشت‌ماه در قم اضافه کرد: سه خانه جوان با پیشرفت80 درصدی به‌زودی در دو شهرستان تابعه و شهرک پردیسان قم تکمیل و آماده راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید برای کارآفرینی در بین سمن‌های مردم‌نهاد قم منعقدشده است، سال گذشته 800 میلیون تومان از محل این صندوق برای اشتغال جوانان جذب شد.

منعم گفت: در اجرای برنامه‌های متنوع استان و شهرهای تابعه سمن‌های قم با دارا بودن از جوانان مستعد ظرفیت‌های بسیار مهمی را تشکیل داده‌اند، کاهش هزینه و بهبود کیفی برنامه‌ها از امتیازات استفاده از ظرفیت سمن‌های مردم‌نهاد قم است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه ورزش همگانی در اولویت فعالیت‌های ورزش و جوانان قم قرار دارد، درزمینهٔ توسعه ورزش‌های همگانی دستگاه‌های مختلفی می‌توانند مؤثر باشند که دراین‌بین شهرداری و شورای شهر از اهمیت ویژه‌تری درزمینهٔ توسعه ورزش محلات و زیرساخت‌های ورزشی برخوردار هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: در مبحث ورزش قهرمانی، سال سرنوشت سازی برای کشور به دلیل در پیش رو بودن المپیک است، کمیته ویژه جذب و حمایت مستعدین برای راه‌یابی و کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو در ورزش و جوانان قم تشکیل‌شده است.

وی تأکید کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام ورزش و جوانان قم مانند پروژه پیامبر اعظم(ص) به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، سرانه استان 24 صدم مترمربع به ازای هر فرد بوده که نسبت به سرانه‌های 70 صدم مترمربع استان‌های دیگر بسیار اندک است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ابراز کرد: رشته‌های های فوتسال، تکواندو و کشتی از مزیت‌های نسبی ورزش قم است، استفاده از ظرفیت‌های ملی، حمایت از تیم‌های مستعد استان و توسعه ورزش بانوان در دستور ورزش و جوانان قم قرار دارد. سال گذشته 1400 عنوان انفرادی کشوری، 300 عنوان بین‌المللی توسط ورزشکاران قم کسب‌شده است.