کد خبر ۷۳۲۴۰ ۵۷۵ بازدید انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
ناگفته های رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی از منتظری، باندهاشمی و منافقین::

امام فرمود منتظری هم خودش فاسد است و هم شاگردانش/ بسیاری از طلاب مدرسه حقانی بعدا در دستگاه های امنیتی و قضایی مشغول به کار شدند

امام خمینی (ره) از ابتدا بر رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی تاکید داشت اما منتظری مانع این کار می شد/ منتظری گفت مهدی هاشمی را صبح احضار و بازجویی کنید ولی شب آزادش کنید!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در برنامه اینترنتی «رو در رو» با اشاره به تحصیل خود و بسیاری از مسئولان قضایی- امنیتی نظام جمهوری اسلامی در مدرسه حقانی گفت: علت این مساله این بود که با همت شهید بهشتی، در این مدرسه طلاب دروسی فراتر از دروس حوزه را یاد می گرفتند و بعدها نیز طلاب این مدرسه نقش زیادی در دستگاه های امنیتی و قضایی ایفا کردند.

 
وی در ادامه با ورود به ماجرای منتظری و باند مهدی هاشمی در دهه 60 گفت: امام خمینی (ره) از ابتدا بر رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی تاکید داشت اما منتظری مانع این کار می شد و حتی خاطرم هست یکبار موسوی خوینی ها به من گفت منتظری میگوید مهدی هاشمی را صبح احضار و بازجویی کنید ولی شب آزادش کنید تا به منزلش برود! یعنی تحت فشارش نگذارید.
قائم مقام دادستان تهران در وزارت اطلاعات در دهه 60 گفت: آقای منتظری میگفت حالا مهدی هاشمی یک نفر را هم کشته که کشته! مگر کسی که کشته انقلابی بوده!؟ ایشان روی جنایت ها و قتل های مهدی هاشمی حساسیت نداشت.
 
حسینیان ادامه داد: قبل از اینکه آقای منتظری قائم مقام رهبری شود، در جلسات خصوصی حرفهایی از ایشان شنیده بودم که شخصیت وی برایم کوچک شده بود و تعجب میکردم چگونه قرار است وی در آینده رهبری جامعه را برعهده بگیرد؟
وی در ادامه با ذکر خاطره ای از اطرافیان افراطی منتظری نیز گفت: اطرافیان ایشان مرا تهدید به مرگ می کردند که چرا در دعاهای پس از سخنرانی اسمی از ایشان نمی بری؟
 
حسینیان گفت: امام خمینی (ره) در جمع آقایان هاشمی رفسنجانی، خامنه ای و مشکینی بعد از عزل آقای منتظری می گوید «منتظری هم خودش فاسد است و هم شاگردی که تربیت می کند فاسد تربیت میکند»
رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به جنایت های منافقین در دهه 60 و برخورد قاطع نظام جمهوری اسلامی با آنها نیز گفت: برخی از منافقینی که میگفتند ما توبه کرده ایم، بعد از آزادی از زندان دوباره اسلحه به دست گرفته و مردم و مسئولان را ترور کردند.
 
حسینیان ادامه داد: آقای رییسی کسی است که در دهه 60 با برخورد با منافقین امنیت کشور را تامین کرد، به جای اینکه از ایشان تقدیر شود برخی در انتخابات آن حرفها را علیه ایشان مطرح کردند و آقای روحانی برای تخریب رقیب، از همین حربه استفاده کرد و به جای تقدیر از آقای رییسی به خاطر برخورد با منافقین، آن تهمت ها را علیه ایشان زد.
وی افزود: انسان دلش نمی آید 17 هزار گوسفند را بکشد اما منافقین 17 هزار ایرانی را که بخشی از آنها زن و بچه بودند را در کوچه و خیابان کشتند، آن وقت روحانی میگفت چرا رییسی با اینها برخورد کرده! دشمن می خواهد ما از سوابق خود اظهار پشیمانی کنیم ولی ما به این سوابق افتخار می کنیم و اگر نیاز باشد بازهم در برابر دشمن قاطع از تر از قبل عمل  میکنیم.
 
رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: کسانی که امروز از برخورد با داعش دفاع می کنند با کدام منطق مخالف برخورد با منافقین هستند؟ مگر منافقین چه کاری کردند که داعش انجام نداده؟
حسینیان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: جنس امثال موسوی خوئینی ها را با امثال بهزاد نبوی متفاوت می دانم، امثال خوئینی ها اصالت چپ بودنشان را حفظ کرده اند و مصاحبه اخیرش علیه هاشمی نیز این را نشان داد.
 
وی ابراز داشت: یکبار به کروبی گفتم میدانی مشارکتی ها میگویند آخوندها چیزی نمی فهمند و امثال تو را نردبان قدرت خودشان کرده اند؟ کروبی حرفم را تایید کرد و گفت یکبار جلوی خودم هم گفتند و من هم بلافاصله عمامه ام را زمین زدم و گفتم حالا من هم مثل شما مکلا شدم، بیایید بحث کنیم ببینیم کدام مان بیشتر می فهمیم؟
حسینیان در پایان گفت: بسیاری از طلاب مدرسه حقانی بعدا در دستگاه های امنیتی و قضایی مشغغول به کار شدند چون با همت شهید بهشتی، در این مدرسه طلاب دروسی فراتر از دروس حوزه را یاد می گرفتند