کد خبر ۷۳۴۴۲ ۸۷ بازدید انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۵

ارسال 5 هزار پاسخ به سؤال استاندار قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در نشست صمیمی با دانش آموزان منتخب استان قم در پاسخ به سوال استاندار مبنی بر راهکارهای توسعه استان در جایگاه استانداری قم، با تقدیر از مشارکت و دغدغه مندی دانش آموزان در پیشنهاد راهکارهای توسعه، اظهار کرد: انتقاد سازنده و ارائه پیشنهاد منطقی و راهکارهای عملی مکمل یکدیگرند که در پیشبرد اهداف کلان در هرجامعه ای مثمر ثمر خواهند بود.

استاندار قم طرح پیشنهادات از سوی دانش آموزان در حوزه‌های مختلف را نشانه جریان تفکر آینده نگر در نسل جدید عنوان و اضافه کرد: امید پشتوانه مهم جوانان است که در افکار و ایده‌های آنها متبلور می شود و لازم است این نظرات و آمال با اتکای به نفس و تقویت باورهای فردی به اجرا درآید.

وی در ادامه به اهمیت تحرک در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: جوانان باید در فرهنگ سازی در همه زمینه‌ها از جمله علم ، ثروت، کشاورزی، صنعت و سایر موارد و دوری از مصرف گرایی صرف، نقش آفرینی کنند و در کنار روحیه مطالبه گری، روحیه مسؤولیت پذیری نیز داشته باشند.

استاندار قم اراده و پشتکار را مهمترین عامل پیشرفت جوانان عنوان و تصریح کرد: شرایط محیطی و نقش والدین در حمایت و راهنمایی جوانان در مسیر پیشرفت اهمیت ویژه ای دارد.

استاندار قم تصریح کرد: با اقدامات مسؤولان و بستر سازی مناسب می توان جوانان را در انتخاب و طی مسیر توسعه جامعه همراهی کند.

وی همچنین به برخی مطالب و پیشنهادات دانش آموزان در این جلسه اشاره کرد و ادامه داد:  طرح پرسش از دانش آموزان برای ارائه راهکارهای پیشنهادی توسعه استان،  با هدف محک زدن ایده‌های نسل جوان در آینده سازی قم بود که از قریب به 5 هزار نظر و پیشنهاد تعداد ۴۰ نظر جمع بندی و برای بررسی به این جلسه ارجاع داده شد و در مورد هریک از آنها مدیران مربوطه پیگیری لازم را انجام خواهند داد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود دغدغه‌های مورد نظر دانش آموزآن را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: مسائل شهری و پروژه‌های اولویت دار استان در دست اقدام است و استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و نیز جذب اعتبارات دولتی برای تکمیل این پروژه‌ها در دستور کار است.

سرمست توجه به مقوله گردشگری و نشاط اجتماعی را از اولویت‌های دیگر استان دانست و خاطر نشان کرد: نظرات و پیشنهادات سازنده جوانان و ایده‌های نو می تواند در تحقق تصمیمات نقش داشته باشد.

گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از دانش آموزان منتخب استان قم به ایراد نظرات و پیشنهادات خود در حوزه های مختلف پرداختند.