کد خبر ۷۳۴۷۴ ۱۹۳ بازدید انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۲

شرکت‌های فناوری محور در دانشگاه قم توسعه و تقویت می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم گفت: شرکت‌های فناوری محور و مراکز رشد در دانشگاه قم توسعه پیداکرده و تقویت می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید فراهانی عصر امروز در آیین تجلیل از مدیر پیام‌رسان ایتا به‌عنوان نخستین شرکت رشد یافته مرکز رشد دانشگاه قم که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در رابطه با حضرت موسی(ع) اظهار داشت:نقش پیام‌رسان‌های داخلی در یک نگاه کلی در یاری دین خدا تعریف و شناخته می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اهمیت ورود دانشگاه قم به‌ مراتب نوین پژوهش‌های علمی و کاربردی عنوان کرد: دانشگاه‌های مدرن در دنیا امروز به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار حرکت کرده و  دیگر در تئوری و نظریه توقف نمی‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت کاربردی شدن خروجی دانشگاه‌ها ابراز کرد: خروجی دانشگاه‌های قم باید به سمت کاربردی شدن پژوهش‌ها و رفع مشکلات پیش روی کشور و استان ‌جهت داده شود و از پژوهش‌های صرف خودداری شود.

فراهانی برخی از خروجی‌های قابل‌توجه مرکز رشد دانشگاه قم را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: مرکز رشد دانشگاه قم علیرغم مشکلات و منابع مالی اندک خروجی و خدمات بسیار گسترده‌ای را به جامعه ارائه داده است.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم با تأکید بر رویکرد این دانشگاه در حمایت از فناوری‌های نو ادامه داد: شرکت‌های فناوری محور و مراکز رشد در دانشگاه قم توسعه پیدا می‌کند، هدف دانشگاه قم این است که دانشجویان و نخبگان استان نسبت به فعالیت مراکز رشد و مباحث پژوهشی بیگانه نباشد.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه قم نیز در این مراسم، ادامه داد: غرب برای پیشبرد اهداف خود در سراسر جهان از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها فضای سایبر و پیام‌رسان‌ها هستند اما متأسفانه در داخل عده‌ای نسبت به اهمیت آن چندان واقف نیستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پور رضا گفت: 80 درصد ثروت دنیا در اختیار 20 درصد مردم قرار دارد که نشان می‌دهد ساخت‌وساز دانشگاه‌ها در غرب و تربیت فارغ‌التحصیلان در آن همراه بااخلاق و عدالت نبوده است.

وی تأکید کرد: اگر آرایش ظاهری از چهره غرب برداشته شود مشخص می‌شود که جز جنایت و ظلم چیزی از آن‌ها باقی نمی‌ماند، خروجی دانشگاه‌های غرب این بوده که افرادی را تربیت‌کرده از درون کوچک هستند اما در عناوین و جایگاه‌های بزرگی قرار می‌گیرند.