کد خبر ۷۳۷۶۰ ۳۹۵ بازدید انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۵

انسان در هر شرایطی برای گذران زندگی نیازمند کسب سواد است

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: توسعه کشور در گرو داشتن سواد در دو حیطه علمی و فرهنگی است امروز سوادآموزی را نمی‌توان تنها به سن و سال و شرایط خاصی تعمیم داد چرا که در هر شرایطی برای گذران زندگی انسان نیازمند کسب سواد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان سوادآموز و آموزش‌دهندگان مسابقات فرهنگی آموزشی با اشاره به اهمیت نقش سوادآموزی در توسعه و آبادانی کشور اظهار داشت: توسعه کشور در گرو داشتن سواد در دو حیطه علمی و فرهنگی است امروز سوادآموزی را نمی‌توان تنها به سن و سال و شرایط خاصی تعمیم داد چرا که در هر شرایطی برای گذران زندگی انسان نیازمند کسب سواد است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم تکریم جایگاه سوادآموزی را یکی از مهم‌ترین عوامل جلب و افزایش سوادآموزان به این حوزه دانست و یادآور شد: کسب علم و آموزش و سواد فرهنگی در اداره و مدیریت یک زندگی بهتر و ایده‌آل نقش حائز اهمیتی دارد در واقع یکی از اصولی‌ترین پایه‌های ساخت جامعه‌ای با عظمت و سرنوشت ملتی را افراد باسواد آن تعیین می‌کند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قم نیز با اشاره به روند و چگونگی برگزاری این مسابقات فرهنگی گفت: این مسابقات فرهنگی آموزشی در سه عنوان مسابقات کتاب‌خوانی با محتوی غنی حمایت از کالای ایرانی و انشاءنویسی و مقاله‌نویسی پرسش مهر با موضوع سوادآموزی و مهارت‌آموزی همچنین تولید فیلم کوتاه دو دقیقه‌ای برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی نیا هدف از برگزاری چنین مسابقاتی را در اصل توان‌افزایی و باورپذیری سوادآموزان نسبت به توانمندی‌های خود دانست و تصریح کرد: در این‌ بین نخستین فراخوان مسابقه انشا و مقاله‌نویسی نیز با هدف بزرگداشت مقام والای حضرت خدیجه (س) و آشنایی بازندگی الگویی، رفتاری و جایگاه و تبیین شخصیت ایشان برای آموزش‌دهندگان و سوادآموزان برگزار شد.

وی با بیان استقبال پرشور سوادآموزان از این طرح استانی افزود: از بین شرکت‌کنندگان سوادآموز، تعداد 1438 نفر در مسابقات انشاء‌نویسی و تعداد 1369 نفر نیز در مسابقات کتاب‌خوانی و در مجموع 2800 نفر از آموزش‌دهندگان و سوادآموزان به‌طور کلی در سه مسابقه مذکور مشارکت داشتند که آثار ارسالی در زمینه‌های معین بعد از مراحل داوری انتخاب و از 117 نفر برگزیده تجلیل به عمل آمد.

در مراسم تجلیل از برگزیدگان سوادآموز و آموزش‌دهندگان مسابقات آموزشی که با حضور مدیران و مسئولان آموزش‌ و پرورش و شورای معاونان ادارات مناطق و نواحی استان در تالار آموزش خانه معلم یک برگزار و آثار منتخب شرکت‌کنندگان مسابقات معرفی و ارائه شد.