کد خبر ۷۳۷۶۵ ۲۳۰ بازدید انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۴

آمادگی شرکت غله برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بهزاد رادمنش ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مثل سال گذشته تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده تا با سرعت بالایی به کشاورزان خدمات ارائه دهیم و برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال و همچنین پرداخت کرایه حمل آماده هستیم.

وی یادآور شد: در سال گذشته از ابتدای خرداد تا نیمه شهریورماه، ۱۷هزار و ۸۴۰ تن گندم به صورت تضمینی با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال از کشاورزان استان قم خریداری شد که از این مقدار ۲هزار و ۹۹۲ تن توسط مباشر خرید در بخش جعفریه و ۱۴ هزار و ۸۴۸ تن نیز در محل سیلوی استان تحویل گرفته شد.

رادمنش افزود: در سال گذشته طرح پرداخت کرایه حمل سبب ترغیب هر چه بیشتر کشاورزان جهت مشارکت بیشتر با اداره غلات شد به همین خاطر این طرح را امسال نیز ادامه خواهیم داد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم اظهار داشت: علاوه بر مجتمع ذخیره سازی و سیلوی استان، یک مرکز خرید دیگری هم در بخش جعفریه پیش بینی شده است و در این منطقه شرکت تعاونی روستایی جعفریه اقدام به تحویل گرفتن محموله‌های کمتر از ۸ تن می‌کند.

 رادمنش خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، ۲هزار و ۴۰۱ تن کلزا از تاریخ ۲۰ اردیبهشت تا سوم تیر با قیمت هر کیلو ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال از کشاورزان خریداری شد که در سال جاری این قیمت به ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه ابراز کرد: به خاطر هدایت کشاورزان از مرکز خرید بخش خصوصی به مرکز ملکی دولت در سال گذشته بالغ بر ۶ میلیارد ریال صرفه جویی در فرایند خرید انجام شده است.

رادمنش استان قم را یک استان مصرف کننده در حوزه گندم عنوان کرد و گفت: گندمی که در استان تولید می‌شود حدود یک و نیم ماه از نیازهای استان را تأمین می‌کند و برای تأمین مابقی آن باید از استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان و فارس گندم وارد نماییم.

وی عنوان کرد: از ابتدای دی ماه ۹۷ با راه اندازی یک سامانه ملی توزیع آرد متقاضیان می‌توانند با ورود به این سامانه بدون صرف انرژی و اتلاف وقت آرد مورد نیاز خود را به راحتی و بدون محدودیت استانی تأمین کنند که تا کنون در ۳۲۵ واحد صنفی در آن ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم: با توجه به اینکه کیفیت گندم و آرد استان بسیار مطلوب است مقدار قابل توجهی از تولیدات استان به خارج از استان توزیع می‌شود.

رادمنش یادآور شد: از آنجایی که گندم از زمان تولید تا پخت یک‌موجود زنده به شمار می‌رود، تلاش کردیم گندم مرغوب و عاری از هر گونه آلودگی را برای استان تهیه کنیم به همین خاطر سیلوی استان را به بهترین وسایل آزمایشگاهی جهت نمونه برداری تجهیز کردیم.

وی تهیه کالاهای اساسی استان، بهسازی و ترمیم سیلوی استان و افزایش درصد سبوس نان که تأثیر مستقیم در سلامت شهروندان دارد را از دیگر اقدامات خوب اداره غلات طی دو سال گذشته عنوان کرد.

وی در پایان با ابراز گلایه مندی شدید از شرکت راه آهن تصریح کرد: علیرغم تمام قول‌هایی که راه آهن برای متصل کردن ریل استان قم به راه آهن سراسری از سال ۹۶ داده است، هنوز کاری در این مورد انجام نشده است به دلیل ضعف عملیاتی راه آهن و سوء مدیریت این بخش، در تهیه گندم استان با مشکل مواجه هستیم.