کد خبر ۷۴۳۶۶ ۴۶۶ بازدید انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۸
عاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد:

آب قم شور می‌شود!

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان با اعلام نگرانی و هشدار نسبت به افزایش مصرف آب در قم گفت: با ادامه روند کنونی مصرف ناچار به استفاده از منابع زیرزمینی هستیم که شوری آب را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مجتبی وزین‌افضل اظهار داشت: با افزایش ناگهانی دما در روزهای پایانی اردیبهشت ماه رشد آب روند صعودی پیدا کرد.

وی با بیان این که میزان مصرف در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 9 درصد رشد داشته است، روند کنونی افزایش را نگران کننده دانست و گفت: در سال 96 حداکثر مصرف 4800 لیتر در ثانیه بود که این که مقدار در سال گذشته به 5200 لیتر در ثانیه رسید و در صورت تداوم رشد مصرف انتظار می‌رود این میزان در سال 98 نیز افزایش یابد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان این که از ابتدای سال تا کنون آب‌شیرین در شبکه آب بهداشتی توزیع شده است، ابراز داشت: طی این مدت به منظور تحویل آب با کیفیت مناسب به شهروندان ، بیشترین برداشت از سرشاخه‌های دز انجام شده است.

مجتبی وزین‌افضل اظهار کرد: هر چه میزان مصرف از توان تصفیه‌خانه بالا رود، باید مابقی آب مورد نیاز شهر را از طریق چاه‌های علی‌آباد و داخل شهر تامین کنیم که انتظار می‌رود در روزهای آینده آب شبکه به مرور لب‌شور شود.
وی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و پرهیز از اسراف تاکید کرد.