کد خبر ۷۵۳۲۲ ۱۷۳ بازدید انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳

خط آهن نوسازی شده گارمانوری تا ساقه به بهره برداری رسید

طرح نوسازی هفت کیلومتر از خط آهن، حد فاصل ایستگاه بزرگ باری قم تا ایستگاه ساقه صبح امروز با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، طرح نوسازی هفت کیلومتر از خط آهن، حد فاصل ایستگاه بزرگ باری قم تا ایستگاه ساقه صبح امروز با حضور سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سرمست استاندار قم، امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، اعتماد مدیرکل راه آهن استان قم به بهره برداری رسید.

مسیر ایستگاه بزرگ باری قم تا ایستگاه ساقه ۲۵ کیلومتر است که هفت کیلومتر از این مسیر نیاز به نوسازی داشت که در مدت هشت ماه و با هزینه‌ای بالغ بر نه میلیارد تومان اجرا شد.

اعتماد مزایای اجرای این طرح را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این طرح موجب افزایش ایمنی و سرعت حرکت قطار‌ها می‌شود.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی از برنامه راه آهن برای تامین اعتبار طرح اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان – گمرک و سیلوی قم به طول ۵۹ کیلومتر به شبکه سراسری راه آهن خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل مقام معظم رهبری در بند ۲۵ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بنا داریم از ۱۳ هزار کیلومتر خطوط موجود راه آهن حداکثر استفاده را ببریم.

رسولی همچنین به طرح مطالعه توسعه ایستگاه مرکزی راه آهن قم اشاره و خاطرنشان کرد: با تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که امیدواریم بتوانیم این ایستگاه را به یک ایستگاه با امکانات تفریحی، خدماتی و اقامتی که در دنیا مرسوم است تبدیل کنیم.