کد خبر ۷۵۳۴۷ ۶۵۵ بازدید انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹
حسینی در گفتگو با دانشجو:

ادغام دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه (س) کار درستی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سیده زهرا حسینی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه تک جنسیتی (دخترانه) حضرت معصومه (س) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص ادغام این دانشگاه ها با دانشگاه های مادر استان ها که ذیل طرح آمایش اتفاق خواهد افتاد گفت: دانشگاه‌های تک جنسیتی یابه عبارت بهتر دانشگاه های ویژه بانوان نباید آمایش شوند.در یک کشور اسلامی باید دانشگاه‌هایی ویژه بانوان وجود داشته باشد تا دختران و بانوان بتواند در محیط مخصوص و ویژه خود درس بخوانند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه حضرت معصومه (س) در ادامه گفت: در ایران از ۲۹ دانشگاه تک جنسیتی تنها ۸ دانشگاه ویژه بانوان است که بجز دانشگاه الزهرا مابقی چندان مورد توجه وزارت علوم و دولت نبوده و به همین دلیل خیلی شناخته شده نبوده و نمی‌توانند در حوزه زنان به خوبی فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: دانشگاه حضرت معصومه (س) در قم به دلیل موقعیت مذهبی این شهر و همچنین علقه خانواده‌ها به تحصیل دخترانشان در فضایی مخصوص به خود، از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است، اما این روز‌ها خبر رسیده که در طرح آمایش دانشگاه‌ها واقع شده و قرار است با دانشگاه قم ادغام شود که این اصلا باب طبع اغلب خانواده‌ها و بانوان محل نیست.

حسینی خاطر نشان کرد: نهایت تلاش مسئولان در این دانشگاه به ایجاد فضایی برای بانوان با در نظر گرفتن شان بانوان است و ادغام آن با دانشگاهی دیگر اصلا درست نیست. به هرحال در یکی شهر مذهبی وجود یک دانشگاه تک جنسیتی دخترانه لازم است و ایده دانشگاه حضرت معصومه  (ع) ایده خوبی است البته اگر از آن حمایت کنند و اجازه دهند تا در تمامی رشته‌ها فعالیت آموزشی داشته باشند.