کد خبر ۷۶۱۱۲ ۱۸۳۰ بازدید انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۳
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان قم:

کارخانه رنگ شهرک شکوهیه قم در آتش سوخت/ 6مصدوم در آتش سوزی رنگ شهرک شکوهیه قم + گزارش تصویری

عباس جعفری گفت: حریق در کارخانه رنگ شهرک واقع در شهرک صنعتی شکوهیه قم، ۶ نفر مصدوم از جمله ۳ نیروی آتش نشان بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، عباس جعفری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان قم در مورد حادثه آتش سوزی و انفجار شب گذشته در قم گفت:حادثه آتش سوزی در ساعت ۲۲ و ۴۳ دقیقه به آتش نشانی شهر قم اعلام شد و فرماندهی نیز نیرو‌ها را از چندین ایستگاه به شهرک صنعتی شکوهیه اعزام کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان قم افزود: تعداد ۲۳ خودروی سنگین آتش نشانی به همراه ۷۵ نفر نیروی عملیاتی در کمترین زمان در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه وسعت حریق بیش از ده هزار متر مربع بود،عنوان کرد: نیرو‌ها تا ساعت تا ۳ و نیم بامداد مشغول اطفای حریق بودند و تا سحر نیز به مرحله لکه گیری نرسیده بودیم، اما حریق در ساعت ۵ صبح کنترل شد.

جعفری تصریح کرد: در ابتدا کارخانه رنگ آتش گرفت و سپس دامنه آتش به کارخانه الیاف و نخ نیز سرایت کرد، این حریق ۶ نفر مصدوم از جمله ۳ نیروی آتش نشان بر جای گذاشت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان قم افزود: آتش نشانی شهری برای خدمات خارج از شهر وظیفه‌ای در اطفای حریق ندارد، اما با توجه به فقدان مرکز آتش نشانی در شکوهیه، نیرو‌ها و تجهیزات برای کمک رسانی اعزام شدند.

وی گفت: تا صبح نیرو‌ها درگیر اطفای حریق به طور کامل بودند چرا که با آتش سوزی گسترده‌ای مواجه بودیم و خطر سرایت آتش به نقاط دیگر وجود داشت.

محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز در حاشیه اطفای حریق عنوان کرد: در این حادثه ۶ نفر از جمله ۳ آتش نشان مصدوم شدند که ۳ نفر دارای سوختگی سطحی و ۱ نفر شکستگی گزارش شده است، در حال حاضر وضعیت عمومی مصدومان مطلوب است و تنها سه نفر به بیمارستان منتقل شدند.

وی بیان کرد: نیرو‌های آتش نشانی با همه توان در صحنه حاضر شدند و گروه‌های پشتیبانی از جمله سپاه علی ابن ابیطالب، آب و فاضلاب شهری؛ راهداری و اورژانس نیز در کنار نیرو‌ها مستقر بودند.

اوروجی بیان کرد:در همان ابتدای عملیات محسن بهشتی و مهرداد غضنفری از معاونین استانداری قم و مدیریت شهرک‌های صنعتی در صحنه حضور داشتند، در این حادثه جانفشانی زیادی از سوی نیرو‌های آتش نشانی و سایر نیرو‌های پشتیبانی شاهد بودیم و خدمات شهری شهرداری قم نیز امکانات خوبی را به صحنه آورد.