کد خبر ۷۶۲۶۸ ۷۴۴ بازدید انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۱
آیا فرهنگ‌سرای جوان جای برگزاری تک لیفت است!؟

کج سلیقگی مسئولین ورزشی در برگزاری یک رویداد ورزشی در محیطی فرهنگی + گزارش تصویری

آیا شایسته نبود برای برگزاری چنین مسابقاتی، از اماکن ویژه ی ورزشی استفاده می شد که دارای امکانات مناسب هستند تا هم شان ورزشکار حفظ می شد و هم فعالیت های معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان دچار اخلال نمی شد!؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، درج خبر پیش رو سبب واکنش مسئولین امر شد و طی تماس تلفنی با این رسانه توضیحاتی ارائه نمودند که جهت رعایت انصاف خبری در ابتدا توضیحات رئیس هیئت بدنسازی وپرورش اندام استان قم ذکر و سپس خبر مورد اشاره درج می گردد .

آقای سعید آمده ضمن قبول برخی از کاستی ها در برگزاری این مسابقات ، اظهار داشت که به دلیل محدودیت های زمانی و همچنین در اجاره بودن تنها سالنی که امکانات لازم را برای برگزاری مسابقات تک لیفت را داشت، برای مسابقات کشوری رشته ای دیگر، به ناچار مجبور به انتخاب سالن فرهنگسرای جوان جهت برگزاری این سری از مسابقات شدیم .

رئیس هیئت بدنسازی وپرورش اندام استان قم با بیان این موضوع که سالن های ورزشی چون شهید حیدریان و غیره به دلیل کف پوش های چوبی (پارکت) ، در صورت برگزاری این گونه مسابقات در آن یقینا خسارت های سنگینی خواهند دید ، افزود که به ناچار و علارغم میل مسئولین فرهنگسرای جوان ، سالن این فرهنگسرا بدلیل سن بتونی آن برای برگزاری مسابقات «تک لیفت با لوازم قهرمانی باشگاه های کشور» انتخاب گردید و مسئولین فرهنگسرا نیز با در اختیار قرار دادن فضاهای دیگری از فرهنگسرا تلاش نمودند که مشکلات را به حداقل برسانند، اما قبول داریم که جوابگوی همه نیازهای نبود.

متن خبر قم نا

مسئولین ورزشی استان قم در اقدامی عجیب تنها فرهنگسرای جوان شهر را، که محل فعالیت های فرهنگی می باشد، به صحنه‌ای برای رقابت‌های سنگین ورزشی تبدیل نموده است.

اهمیت ورزش و بالندگی جامعه خصوصا در سنین جوانی بر هیچ مسئول و فعال فرهنگی پوشیده نیست و باید از اولویت های برنامه ریزی مسئولان هر استان و شهرستانی باشد؛ اما تحقق این هدف مهم نیازمند برنامه ریزی و فراهم کردن زیر ساخت های اجرایی آن است و آنچه طی دیروز و امروز در فرهنگسرای جوان استان قم  شاهد آن هستیم یک بدسلیقگی اداره کل ورزش و جوانان قم و فدراسیون مربوطه جهت برگزاری یک رویداد ورزشی در استان قم است.

درحالی که استان قم از لحاظ برخورداری اماکن ورزشی وضعیت نسبتا خوبی دارد؛ در اختیار قرار دادن تنها فرهنگسرای جوانان به مسابقات «تک لیفت با لوازم قهرمانی باشگاه های کشور» اصلا اقدام درستی نمی باشد ، حال آنکه حتی ابتدایی ترین فضاهای لازم را هم برای برگزاری این مسابقات را هم ندارد.
به عنوان مثال بدلیل نداشتن سالن رخت کن، سالن آماده سازی و ...‌ مراجعه کنندگان به معاونت امور جوانان شاهد حضور ورزشکارانی است با لباس های غیر متعارف (البته در عرف جامعه نه صحنه های ورزشی) در حال وزن کشی در نمازخانه، آماده سازی و تردد در محوطه فرهنگسرا بودند.

مشاهدات خبرنگار این پایگاه اطلاع رسانی حاکی از آن است که محل همایش های این فرهنگسرا که چند وقتی است با هزینه زیادی و به سختی بازسازی شده است، محل اصلی برگزاری مسابقه تک لیفت کشوری بوده و احتمال آسیب رسیدن به آن و از بین رفتن بیت المال وجود دارد.

سوالی که در مقابل تغییر کاربری فرهنگسرای جوان مطرح است این است که چرا در راستای توسعه‌ی ورزش همگانی و برای برگزاری مسابقات، از اماکن ورزشی موجود در شهر که از نظر زیر ساختی برای فعالیت های ورزشی آماده شده‌اند، استفاده نشده؛ تا هم شان ورزشکار حفظ شود و هم فعالیت های معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان که عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسائل مربوط به امور جوانان و سازمان های مردم نهاد است ، دچار اخلال نشود.

آیا شایسته نبود که برای برگزاری چنین فعالیت‌های ورزشی از اماکن ویژه ی ورزشی که دارای امکانات و فضای ورزشی مناسب همچون سالن های چند منظوره، اتاق تجهیزات، رختکن، اتاق کمک های اولیه و ...است و به منظور ارایه خدمات بهداشتی و رفاهی به ورزشکاران، مربیان، تماشاگران تعبیه شده ، استفاده شود؟