کد خبر ۷۶۳۶۰ ۳۵۵ بازدید انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۵
آیت‌الله یزدی:

قوه قضائیه با ورود آقای رئیسی از رکود نجات پیدا کرد

امروز تحرکات بسیار خوبی را از سوی رئیس قوه قضاییه شاهد هستیم؛ برخی قضات برای حکم دادن، مردم را حدود پنج سال معطل نگه می داشتند؛ در این زمینه نسبت به دوره جدیدقوه قضاییه امیدوار هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله محمد‌ یزدی در دیدار با دادستان‌های کشور در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اقدامات رئیس قوه قضاییه در دل عامه مردم نور امید تازه‌ای ایجاد کرده است و مردم نسبت به آینده قوه قضاییه امیدوار هستند؛ امروز مردم امید دارند که اگر به قوه قضاییه مراجعه کنند حق خود را به زودی خواهند یافت.

وی با ذکر این مطلب که نباید به بهانه کنسرت در شهرها گناه و فسخ و فجور را ترویج دهیم گفت: وقتی یک مدیرکل وزارت ارشاد کنسرتی را به راه انداخته است و در آن به نام هنر، رقاصی را رواج داده، باید بدانیم که حقوق الهی را زیر پا گذاشته است و باید با او برخورد شود؛ البته ما مخالف شادی مردم نیستیم، اما نباید به نام شادی حقوق الهی پایمال شود؛ اگر کنسرت هم می خواهند بگذارند حق ندارند که در آن به رقاصی پرداخته و بی حجابی‌هایی که خلاف خواسته خداوند و منویات رهبر معظم انقلاب است ایجاد کنند.

آیت الله یزدی در ادامه با ذکر این مطلب که حقوق الهی و عامه باید در کار دادستانان مورد نظر واقع شود عنوان کرد: دادستان‌ها نباید اجازه دهند که کسانی در فضای عمومی، حقوق الهی و احکام شرعی را پایمال کنند و در این راه نباید از هیچ کسی واهمه داشته باشیم؛همچنین اگر مشاهده کردند که حق مردم در حال تضییع است باید احساس وظیفه کرده و وارد عمل شوید و جلوی آن را بگیرند.

آیت‌الله یزدی در ادامه با انتقاد از حقوق‌های نجومی به برخی از مسئولین بیان کرد: چرا باید به یک فرد این همه حقوق داده شود؛ حقوق‌های صد میلیونی برای چه برخی افراد داده می‌شود؛ وقتی سوال می پرسیم، می‌گویند که این فرد در چند پست مسئولیت دارد و کار غیر قانونی نکرده است؛ ولی او نباید در چند پست مسئولیت داشته باشد و این مسئله  مهمی است که به آن اعتراض داریم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت رعایت سبک زندگی مسئولان گفت: مسئولان نباید در جامعه اسلامی که مردم در آن زندگی متوسط دارند، از زندگی‌‌های اشرافی برخوردار باشند؛ اگر دادستان‌ها زندگی بالاتری از سطح زندگی مردم عادی برخوردار بوده و ماشین‌ها و خانه‌های گران‌قیمت داشته باشند، بدون شک موجب عصبانیت مردم خواهد شد.

آیت‌الله یزدی یادآور شد: نظارت شورای نگهبان بر صلاحیت اشخاص در مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و یا ریاست جمهوری از لحظه نام نویسی تا تأیید اعتبارنامه یا تنفیذ ادامه دارد؛ در این رابطه ما در شورای نگهبان بر اساس مواد قانونی افراد را تأیید و یا رد صلاحیت می‌کنیم و هیچگاه در حق کسی اجحاف نمی‌کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه بیان کرد: نباید اجازه دهیم که افراد سودجو به مجلس شورای اسلامی راه یابند زیرا برخی نمایندگان به این امید وارد مجلس می‌شوند که با اعمال فشار به وزرا، رشوه‌خواری کنند؛ ما باید از ورود اینگونه افراد به مجلس جلوگیری کنیم و بدانیم که عناوینی که داریم و مناصبی که در آن قرار گرفته‌ایم گذراست.