کد خبر ۷۶۴۷۴ ۲۰۸ بازدید انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶
مدیرکل استاندارد قم مطرح کرد؛

ایجاد شورای فقهی استاندارد حلال در قم

آوری فرد گفت: با همکاری مراکز دینی و نهاد‌های حوزوی، شورای فقهی استاندارد حلال در قم ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مجید آوری فرد مدیرکل استاندارد قم گفت: نماینده‌ای از شورای نگهبان در این شورای فقهی حضور پیدا خواهد کرد و با تصمیم این مجموعه، مؤلفه‌های موردنیاز برای اعطای نشان حلال به واحد‌های تولیدی متقاضی، بررسی می‌شود.

وی افزود: با تشکیل این شورا در قم، جایگاه استاندارد استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به شکل برجسته‌ای ارتقا خواهد یافت و نشان حلال بانام ایران در جهان معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با انجام کار‌های کارشناسی و بررسی‌های فقهی موردنیاز، تا پایان سال جاری به ۱۵ واحد تولیدی متقاضی در سطح استان، نشان استاندارد حلال را اعطا کنیم.

آوری فرد در بخش دیگریاز سخنان خود با تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران بهترین ناظر برای اجرای دقیق مؤلفه‌های استاندارد در بخش‌های مختلف هستند و نقش بسیار مؤثری در افزایش سطح آگاهی‌های مردم از این مقوله دارند.

وی بیان کرد: خبرنگاران می‌توانند با ایجاد دغدغه مندی در میان اقشار مختلف جامعه و تشویق آنان به سمت ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد، نقش بسزایی در توسعه فرهنگ استانداردسازی تولیدات کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه همچنین می‌توانند بابیان نقاط ضعف و قدرت عملکرد مسئولان در حوزه استاندارد، آنان را به سمت تقویت نقاط قدرت و برطرف کردن نقاط ضعف، راهنمایی کنند که این موضوع درنهایت منجر به افزایش رضایت عمومی جامعه از فعالیت‌های این نهاد خواهد شد.