کد خبر ۷۶۴۹۸ ۳۴۱ بازدید انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۴

سیستم پرداخت هوشمند مالیات راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: سیستم پرداخت هوشمند مالیات در آینده راه‌اندازی می‌شود و با این کار مالیات اشخاص به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سهراب امدادی‌فر ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در شهرک صنعتی ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد با اشاره به نحوه در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی برای اشخاص حقوقی و حقیقی اظهار داشت: در قانون معافیتی برای اشخاص حقیقی در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با تأکید بر تعامل با بخش خصوصی برای تعامل مالیاتی با آنان تصریح کرد: سیستم پرداخت هوشمند مالیات در آینده راه‌اندازی می‌شود و با این کار مالیات اشخاص به دقت موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اخطارهایی به واحدهای فاقد پروانه کسب استان داده شده است، عنوان کرد: در سال گذشته برای دو هزار و 500 واحد پروانه فعالیت تولیدی صادرشده است.

استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات در جمع تولیدکنندگان اظهار داشت: مسئولان باید با حضور خود مشکلات تولیدکنندگان را لمس کنند.

بهرام سرمست با بیان اینکه همه به دنبال اجرای وعده خود بوده و نباید با امیدهای واهی مردم را امیدوار کرد، افزود: برخی از مطالبات تولیدکنندگان صنایع چوبی شهرک ثامن بر عهده شرکت شهرک‌های استان است.

وی با تأکید بر اینکه برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی باید از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود، ابراز کرد: این شهرک صنعتی توانایی تبدیل‌شدن به قطب اصلی صنعت چوب کشور را دارد.

استاندار قم با اشاره به اینکه واگذاری‌های این شهرک باید متناسب با نیازهای این صنف باشد، یادآور شد: واحدهایی که به آن‌ها زمین واگذار می‌شود باید در زمان‌بندی مشخص ساخت‌وساز واحد تولیدی را انجام دهند و در غیر این صورت قراردادهای آن‌ها فسخ و به دیگران واگذار می‌شود.

سرمست تبلیغات را یکی از ظرفیت‌های معرفی کالاها برشمرد و گفت: شرکت شهرک‌ها باید محصولات استان را در سطح کلان تبلیغ کند البته به معنای اینکه خود تولیدکنندگان تبلیغاتی نداشته باشند نیست.