کد خبر ۷۶۵۵۷ ۱۲۹۰ بازدید انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۵
وزیر اطلاعات: لبان منتقدان را می‌بوسیم!

لغو سخنرانی دکتر حسن عباسی در قم/ چرا حسن عباسی بازداشت شد؟ +متن دفاعیه

ماجرا از آن قرار بود که «حس عباسی» در یکی از سخنرانی‌های خود، به نقش محوری «آمدنیوز» در ایجاد آشوب‌های دی‌ماه سال ۹۶ اشاره کرده و از شخص وزیر اطلاعات پرسیده بود که چه ارتباطی بین او و کانال ضد انقلاب «آمدنیوز» وجود دارد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، دو روز از انتشار خبر بازداشت حسن عباسی، تحلیلگر مسایل امنیتی و استراتژیک منتسب به جبهه انقلاب می‌گذرد. عصر روز سه شنبه (22 مرداد1398)، یک حساب توییتری به نام حسن عباسی نوشت: «حسن عباسی با شکایت وزیر اطلاعات به بهانه بیان رابطه آمدنیوز و وزیر اطلاعات بازداشت شد.»

خبرگزاری تسنیم هم در خبری قید کرد که علت بازداشت او، شکایت وزیر اطلاعات از وی به دلیل سخنرانی درباره ارتباطات برخی مسئولان با آمدنیوز است.

حالا وزارت اطلاعات می‌گوید از آقای عباسی برای اظهاراتش شکایت کرده و او با توجه به قطعی شدن محکومیتش به زندان منتقل شده است.

مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات در خصوص حبس حسن عباسی گفت: متعاقب تعریضات و انتساب موارد خلاف واقع متعدد و مکرر توسط عباسی به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) ، وزارت اطلاعات با استناد به یکی از تعریضات ایشان که مدعی شده بود: «نیت وزارت اطلاعات ایجاد تغییر و تحول در نظام بوده و همچنین مدعی شده بود وزارتخانه متبوع با کانال ضد نظام در ارتباط میباشد و ...» نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضایی اقدام کرد.
به گفته این مقام امنیتی، حکم بدوی در مرحله تجدید نظر نیز قطعی شده و قاعدتاً حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات صورت گرفته است.

قرار بود دکتر حسن عباسی روز جمعه در شهر قم در قم سخرانی کند که ظاهرا متعاقب این تصمیمات این سخنرانی نیز لغو شده است.

عباسی چه گفته بود که منجر به بازداشت وی شده است!؟

او دی‌ماه 96 در مراسمی با موضوع 9دی که در مسجد حضرت ابوالفضل قرچک برگزار شدکه در اوج اغتشاشات ضد انقلاب در دی‌ماه سال 96 (یازدهم دی‌ماه) می‌گوید: «رفته یک چی‌چی نیوز راه انداخته و از بالا تا پایین نظام رو به سخره می‌گیرد؛ البته وقتی به وزیر محترم اطلاعات می‌رسد با تقدیرات ویژه [یاد می‌کند]. هنوز هم وزیر اطلاعات به ما جواب نداده است [پیرو پرسش نمایندگان از ایشان] چرا چی‌چی‌نیوزِ فلان شده، پسر فلانی در وزارت نفت، به وزیر اطلاعات که می‌رسد این‌قدر تقدیر می‌کند. خب آیا ما می‌توانیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی‌نیوز است؟! چون لااقل دوتا فحش هم به وزیر اطلاعات می‌داد. او که مقام معظم رهبری‌، مراجع تقلید و  همه‌ را به سخره می‌گیرد!»

البته حسن عباسی اولین نفری نبود که این سوال را از وزیر اطلاعات مطرح کرد. بنا به گفته حسن عباسی در لایحه دفاعیه‌اش، «فضای ملتهب جامعه در آن هفته(بازه زمانی هفتم الی چهاردهم دی‌ماه 96) و فضای آشوب و بلوا در اقصی نقاط کشور متأثر از تحریک ضدانقلاب بود و انتظار افکار عمومی، مواجهه جدی با کانال هایی در شبکه های اجتماعی بود که از داخل کشور اطلاعات را گردآوری کرده و در خارج منتشر می‌نمودند(که وظیفه وزارت اطلاعات است)

در سطح افکار عمومی از ماه‌ها قبل، هم در رسانه ها و هم در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این شائبه مطرح بود که چرا آمدنیوز به وزیر اطلاعات احترام و التفات ویژه دارد.»

شاهد مثال «حسن عباسی» برای این گفته خود، که معتقد است نحوه برخورد کانال معاند «آمدنیوز» با رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات شبهه آفرین است، سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرداد ماه سال 96(پنج ماه قبل از حوادث دی‌ماه) از علوی، درباره ارتباط وی با «آمدنیوز» است. علوی در آن جلسه گفته بود: «آمدنیوز رسانه ضد انقلاب فاحش نیست.»

علاوه بر این، حسن عباسی در تایید فرضیه فوق‌الذکر خود، به صحبت حسن روحانی درباره آمدنیوز نیز اشاره کرده است. بنا به آنچه که در لایحه حسن عباسی آمده، روحانی در اسفند ماه سال 96(دو ماه پس از حوادث دی‌ماه) در جلسه هیئت دولت گفته بود: «مگر آمدنیوز چه کاری می‌کند یا از کدام خط قرمز رد شده که به بهانه ارتباط با این رسانه، اطلاعات سپاه و قوه‌قضائیه تعدادی از فعالان سیاسی را بازداشت کرده‌اند؟»

علوی در جایی دیگری نیز در خصوص مرتبطین با آمدنیوز گفته بود: «در خصوص کانال آمد نیوز به مرتبطین این کانال تذکر دادیم!»

حسن عباسی برای این ادعای خود، یک جامعه آماری 18ماهه از اخبار و مطالب «آمدنیوز» در ارتباط با مسئولین بلند پایه کشور و نهادهای نظامی را نیز به لایحه دفاعیه خود اضافه کرده است که در انتهای این گزارش می‌توانید متن کامل این دفاعیه را بخوانیn

شائبه ارتباط حسنه وزیر اطلاعات با آمدنیوز از زمانی به صورت جدی مطرح شد که این کانال معاند، در یکی از پست‌های خود، به تعریف و تمجید از «حضور بی تکلف علوی» در شهر قم پرداخته بود.

انتقاد کیهان از شکایت وزیر اطلاعات

روزنامه کیهان، طی مطلبی در شماره امروز خود نوشت: «به نظر می‌رسد شایسته بود وزارت اطلاعات با این ماجرا با سعه صدر بیشتری روبرو شده و مثلا به تذکر شفاهی بسنده می‌کرد چرا که آقای عباسی یکی از چهره‌های درون نظام است که سابقه‌ای طولانی و پیوسته در دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله موثر و در مواردی مبتکرانه با دشمنان این مرز و بوم در کارنامه ایشان ثبت و ضبط است.
این انتظار از آنجا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند  که این روزها جریانات و عناصر بد سابقه و معلوم‌الحالی به طور مداوم به  هجمه علیه  نظام‌، اسلام و انقلاب و ازجمله، حملات ناجوانمردانه به وزارت اطلاعات  و سربازان گمنام و فداکار  امام زمان‌(عج) مشغولند و بایسته برخورد جدی وزارت محترم اطلاعات می باشند.»

شاید این یادآوری نیز لازم باشد که وزیر اطلاعاتی که در سال 95 در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «دولت لب‌های کسانی را که انتقاد می‌کنند می‌بوسد و از نقد آن‌ها استقبال می‌کند.»