کد خبر ۷۶۶۸۹ ۳۱۶ بازدید انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴
فرماندار قم تصریح کرد؛

تربیت و پرورش باید از سنین ابتدایی زندگی آغاز شود

حیدری عنوان کرد:باید جریان‌سازی در کل کشور در زمینه تربیت از سنین کودکی ایجاد شود، مساجد در این امر نقش مهمی دارند و علما نیز باید راهکار برای زندگی دینی ارائه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مرتضی حیدری فرماندار قم صبح امروز در جلسه شورای مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان قم، گفت: نقص‌های اساسی کشور در بخش تربیت و پرورش است، ساعات ویژه در زمینه‌ی تربیت و پرورش در مدارس پایین است.

مرتضی حیدری بیان کرد: تربیت و پرورش باید از سنین ابتدایی زندگی آغاز شود و تا قبل از شروع سن مدرسه کودکان، مسائل اعتقادی و تربیتی در وجودشان نهادینه شود تا بتوانیم نمود آن را در سنین بزرگسالی مشاهده کنیم.

او افزود: مسئله مهم در حال حاضر مهدکودک‌ها هستند که آموزش کودکان را در این سنین حساس در دست دارند، باید برمحتوا و شیوه‌های تدریس مهدکودک‌ها نظارت شود تا کودکان را مذهبی و با اعتقاد پرورش دهند.

او ادامه داد: سرمایه گزاری در زمینه فرهنگی و تربیتی را باید از سنین پایین شروع کرد تا شاهد تاثیر آن باشیم، هم اکنون شاهد معضلات زیادی هستیم که علی‌رغم صرف بودجه‌های فراوان شاهد رفع مشکلات نیستیم، زیرا کار ریشه‌ای در گذشته انجام نداده‌ایم و تلاش‌های کنونی نتیجه تاثیرگزاری ندارد.

حیدری یادآورشد: مربیان مهد‌های کودک باید افراد متدین باشند، در این زمینه می‌توان از پتانسیل جامعه الزهرا استفاده نمود تا شاهد آموزش‌های مذهبی و دینی در مهد‌ها باشیم که با مسائل دینی‌مان تناسب داشته باشد.

فرماندار گفت: باید جریان‌سازی در کل کشور در زمینه تربیت از سنین کودکی ایجاد شود، مساجد در این امر نقش مهمی دارند و علما نیز باید راهکار برای زندگی دینی ارائه دهند.

فرماندار قم با ذکر این نکته که تربیت، وظیفه اصلی بانوان است، عنوان کرد: مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی در جامعه ریشه‌های تربیتی دارند، در زمینه تربیت به‌خصوص در سنین پیش از دبستان بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

او بیان کرد: مسئله تربیت و پرورش وظیفه‌ی همه‌ی دستگاه‌ها است، باید نقاط قوت و ضعف شناسایی شود و با پیشنهادات کارشناسی به حل معضلات بپردازیم، باید دستگاه‌هایی که در زمینه تربیت کم‌کاری کرده‌اند شناسایی شوند و بیش از بیش در این زمینه اهتمام ورزند.

حیدری در پایان از مسئولین امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی استان قم درخواست کرد: معضلات و مشکلات حوزه بانوان را به طور دقیق و کارشناسی شناسایی کنند و به مسئولین استان تحویل دهند، و ارتباط بیشتری با نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی داشته باشند و مسائل را با آنان در میان بگذارند.