کد خبر ۷۷۴۷۳ ۱۱۷ بازدید انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۱

ذوالنور: امام حسین(ع) در واقعه کربلا معیارها و اصول اسلام ناب را به همگان شناساند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امام حسین(ع) در واقعه کربلا معیارها و اصول اسلام ناب را به همگان شناساند، گفت: کربلا حادثه نبود و ملاک و معیار برای همگان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مجتبی ذوالنور طی سخنانی در هیئت حضرت ابوالفضل(ع) لر زبانان مقیم قم، به تبیین چرایی عزاداری ایام محرم و صفر برای امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند واقعه عاشور حادثه‌ای مثل حوادث دیگر بود و برخی نیز عزاداری برای امام حسین(ع) را بی‌عقلی می‌دانند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نویسنده‌ای هم ترویج فرهنگ شهید و شهادت را ترویج خشونت دانسته و عزاداری برای امام حسین(ع) را زیر سؤال می‌برد و می‌گوید خشونتی که در کربلا اتفاق افتاد نتیجه خشونتی بود که پیامبر اکرم(ص) در بدر مرتکب شد.

وی صادر کردن 110 هزار مسلمان و غیرمسلمان به اروپا به‌عنوان برده‌های جنسی توسط داعش را مورد اشاره قرار داد و گفت: آیا ایستادن رزمندگان اسلام و مقابله با داعش ترویج فرهنگ خشونت است؟

ذوالنور با بیان اینکه امام حسین(ع) در واقعه کربلا معیارها و اصول اسلام ناب را به همگان شناساند، افزود: امام حسین(ع) بعد از شنیدن خبر مرگ معاویه فرمودند؛ فاتحه اسلام خوانده است و اسلام به رهبری چون یزید مبتلا شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کربلا یک‌بار مصرف نبوده و تاریخ انقضا ندارد، خاطرنشان کرد: کربلا حادثه نبود و ملاک و معیار برای همگان بود و امام حسین(ع) مسیر به همه نشان داد.