کد خبر ۷۷۴۸۷ ۱۷۶ بازدید انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰

طرح آموزش پیشگیری از مواد مخدر در مهدهای کودک‌‌ قم اجرا می‌شود‌

فرماندار قم از اجرای طرح آموزش پیشگیری از مواد مخدر در مهدهای‌ کودک‌‌ قم برای جلوگیری از ورود به این آسیب‌ اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،مرتضی حیدری در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم ارزیابی و برآورد جلسات قبل بوده که با جدیت پیگیری می‌شود،‌ اظهار داشت: مجموعه به دنبال آن هستند که اقدامات مؤثر را انجام دهند و مصوباتی که در جلسه مورد توافق قرار می‌گیرد، به‌صورت قطعی جنبه اجرایی پیدا کند.

به گفته فرماندار قم موفقیت بیشتر در مبارزه با مواد مخدر، بسته به طرح‌ها و ابتکارات خلاقانه و ایده‌های جدید به سمت ریشه‌کن کردن این معضل است که در سه اقدام اساسی با عنوان پیشگیری، مقابله و درمان صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه سیاست‌های کلان استان متمرکز روی پیشگیری بوده و باید به پیشگیری بیش از حوزه مقابله و درمان اهمیت داده شود، تصریح کرد: برای این امر، دستگاه‌های فرهنگی سهم بیشتری دارند و تصمیم گرفته شده در حوزه آموزش به سمت مهدهای کودک‌‌ سوق پیدا کنیم و مصوب شد که ستاد مبارزه با مواد مخدر هم هزینه آموزش مربیان مهدهای کودک‌‌ را تقبل کند.

حیدری اضافه کرد: با یک برنامه‌ریزی مدون، مربیان مهدهای کودک‌‌ مورد آموزش قرار می‌گیرند تا بتوانیم از همان ابتدای زندگی که دوران شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها بوده جلوگیری از ورود به این آسیب‌ اجتماعی را نهادینه کنیم و شخصیت آنان را طوری پرورش دهیم که در زمان حضور در جامعه کاملاً شکل‌گرفته با شاخص‌های مثبت باشد.

فرماندار قم با اشاره به اهمیت نقش خانواده و آموزش تأکید کرد: نمی‌توان نقش نهادهای آموزشی و خانواده را در مسئولیت اجتماعی نادیده گرفت و توقع داشته باشیم نهادهای حاکمیتی این آسیب را مرتفع کنند.

وی تأکید کرد: وقتی شخصیت بچه‌های زیر 7 سال شکل می‌گیرد، باید خانواده و نظام آموزشی در این زمینه کار کرده باشد و البته دولت وظیفه داشته که آموزش زوجین را در این زمینه انجام دهد، اما مربیان مهدکودک و آموزش و پرورش هم مسئولیتی داشته که باید آن را ایفا کنند تا ما آینده بهتری در پیش داشته باشیم.

حیدری از اجرای طرحی با همین مضمون تحت عنوان مصون‌سازی کودکان از اعتیاد در مهدهای کودک‌‌ برخی مراکز استان‌های کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: قم برای نخستین بار با آموزش مربیان درصدد انجام این کار است که اجرای این طرح می‌تواند پایه‌ای‌ترین اقدامی باشد که در حوزه پیشگیری از ابتلای به مواد مخدر در قم صورت گرفته است.