کد خبر ۷۷۵۰۹ ۳۴۶ بازدید انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۹

خدمت صادقانه حلقه مفقوده نظام اداری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی در دیدار حجت‌الاسلام‌ ‌والمسلمین علی مظفری مدیرکل جدید دادگستری استان قم، با تبریک انتصاب ایشان و همچنین تسلیت ایام ماه محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری و به‌خصوص شورای اسلامی شهر مقدس قم در سنوات گذشته شاهد ارتباط نزدیک و حمایت‌های مجموعه قضایی از روند اجرای پروژه‌ها و رفع مشکلات ایجادشده در شهرداری قم بوده است.

وی ادامه داد: در هیئت حل اختلاف، هیئت تطبیق، کمیسیون ماده ۱۰۰ و اجرای مواد ۸ و ۹ شاهد همکاری و تعامل خوب مجموعه دادگستری، دادستان محترم و قضات زحمت‌کش هستیم، که در این رابطه تقدیر و تشکر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیان کرد: شورای اسلامی شهر نیز سعی دارد تمام مصوبات با همین نگاه قانونی و کارشناسی تصویب شود تا کمتر به هیئت حل اختلاف ارجاع داده شود، لازم به ذکر است که در موارد ارجاعی نیز بیش از ۹۵ درصد این موارد به نفع شورای اسلامی شهر رأی صادرشده است.

وی با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام خلیلی رئیس‌کل سابق دادگستری قم با اشاره به نگاه و سخت‌کوشی حجت‌الاسلام مظفری در شهر مقدس مشهد، گفت: امیدواریم با دقت نظر جنابعالی و ادامه روند مثبتی که با حضور رئیس جدید قوه قضائیه ایجادشده است، تأثیرگذاری جدی و اثرگذاری در توسعه و آبادانی شهر مقدس قم داشته باشیم.

جلالی با اشاره به وضعیت فعلی شهر مقدس قم، ادامه داد: اعتقاد قلبی ما این است که شهر مقدس قم دارای عقب‌ماندگی‌های است و برای رفع این مهم در شرایط سخت اقتصادی موجود باید از حاشیه‌سازی‌ها پرهیز کنیم و صرفاً هدفمان خدمت باشد، در حال حاضر خدمت صادقانه حلقه مفقوده نظام اداری است.

وی افزود: تعاملات مثبت بین اعضای شورا و شهردار با در نظر گرفتن چارچوب‌های قانونی که قانون‌گذار برای شورای اسلامی شهر تعریف کرده است، موجب رشد و آبادانی شهر مقدس قم در چندساله اخیر شده است و این مهم به‌راحتی قابل نمود است.

جلالی با تأکید بر جایگاه اثرگذار مجموعه قضایی استان در زمینهٔ توسعه شهری اظهار کرد: مجموعه قضایی استان قم یکی از نهادهای اثرگذار در زمینهٔ حمایت از پروژه‌های شهری در کلان‌شهرهای است، عزیزان زحمت‌کش در این حوزه با پیوست رعایت حق‌الناس و حفظ بیت‌المال با کمک‌های شایانی که داشته‌اند باعث رضایت‌مندی نسبی مردم شهر مقدس قم شده‌اند.

وی با تأکید بر فاصله داشتن با نقطه مطلوب، گفت: شهرداری‌ها از حمایت‌های دولتی باوجود تعاریف بودجه‌ای عملاً محروم هستند و این مشکلات فراوانی را برای شهرداری‌های در وضعیت فعلی اقتصادی ایجاد کرده است، اما اشاره به این نکته نیز مهم است که در صورت تحقق موارد توافق شده با دولت در زمینه حمایت از مترو در شهر مقدس قم این کمبود در سطح قابل‌ توجهی جبران می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت بودجه‌ای شهرداری قم، ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ نسبت هزینه جاری به عمرانی ۲۰ درصد است که از این ۲۰ درصد به جز حقوق و مزایای پرسنل بابت خدمات شهری شامل حفظ فضای سبز، جمع آوری پسماند و رفت و روب نیز می‌شود.