کد خبر ۷۷۵۲۳ ۳۴۸ بازدید انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۰
عاشورای حسینی در قم

نوای «لبیک یا حسین(ع)» در قم طنین انداز شد/ قم در عاشورای حسینی خون گریست

هم‌زمان با عاشورای حسینی شهر مقدس قم غرق در عزا و ماتم است و دسته‌های عزا با حضور در حرم کریمه اهل‌بیت(ع) به عزاداری می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، هم‌زمان با عاشورای حسینی شهر مقدس قم غرق در عزا و ماتم است و دسته‌های عزا با حضور در حرم کریمه اهل‌بیت(ع) به عزاداری می‌پردازند.

از نخستین ساعات صبح امروز نیز دسته‌های سینه‌زنی از نواحی مختلف شهر قم به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت کرده و سخنرانان و مداحان با خطابه و مدیحه‌سرایی گوشه‌ای از زندگی امام حسین (ع) و شهدای کربلا را برای سوگواران بیان می‌کنند.

مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، دفاتر حضرات آیات عظام مراجع تقلید و صحن‌های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، میدان آستانه، خیابان‌های منتهی به حرم مطهر نیز هم‌اکنون مملو از جمعیت عزادار است.

بیرق‌های سیاه عزا بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه(س) خیابان‌ها و میدان‌ها افراشته شده و هیئت‌های سینه‌زن و زنجیرزن سیاه‌پوش بر گرداگرد حرم مطهر بر سر و سینه می‌زنند و بر مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم می‌ریزند.

شیفتگان و عاشقان مکتب اهل‌بیت(ع) از سراسر کشور خود را به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) رسانده تا این مصیبت بزرگ را به ایشان تسلیت بگویند و مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرانی است که از سراسر کشور مکان مقدس آمده‌اند تا با شرکت در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) این مصیبت را به امام عصر تسلیت بگویند.

هم‌اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای گروه کثیری از زائران و شهروندان عزادار قم است که در قالب دسته‌های سینه‌زن و زنجیرزن جهت عزاداری و عرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد این حرم مطهر می‌شوند.

امشب نیز هم‌زمان با شام غریبان اباعبدالله(ع) مراسم عزاداری در حرم حضرت معصومه(س)، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.