کد خبر ۷۷۵۵۷ ۳۸۴ بازدید انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۳

برپایی «خیمه هنر» در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، محرم امسال هم مثل هر سال و بلکه پُرشورتر از گذشته، شاهد برپایی علَم‌های عزاداری و خیمه‌های سوگواری در جای جای شهر کریمه اهل بیت (س) است.

یکی از این محافل، عرض ادب جمعی از هنرمندان شهر خون و قیام است که تحت عنوان «خیمه هنر» و «مجمع أحرار هنر» در خیابان 19 دی قم گرد هم آمده‌اند تا عرض ادبی هنرمندانه به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و به‌ویژه حضرت سیدالشهداء (ع) داشته باشند.

اینان هنرمندانی هستند که معتقدند محرم هر سال، زمانی برای بیداری جان انسان و خانه تکانی دل اوست که در این راه، حسین (ع) به عنوان قافله سالار مسیر سعادت، نقش آفرینی می کند، پس لازم است تا جمال هنر را به ذکر حسین (ع) گره زد تا خودش یاریگر ما در این مسیر باشد.

«خیمه هنر» علاوه بر پذیرایی از عزاداران با شربت و آب خنک، غرفه ای برای نقاشی کودکان تدارک دیده است تا آنان بتوانند از نگاه خود، عاشورا و کربلا را به تصویر بکشند و سپس با هدیه دادن این نقاشی ها به خیمه هنر، هم آن را بر دیوار خیمه ببینند و هم هدیه ای دریافت کنند.


 

 


همچنین غرفه دیگر این خیمه به خوشنویسی خوشنویسان استان قم برای عزاداران حسینی بویژه کودکان و نوجوانان اختصاص دارد تا آنان بتوانند با انتخاب جمله ای که دوست دارند، آن را به شکل خوشنویسی شده با خود به یادگار ببرند و اتاق یا خانه خود را با آن زینت بخشند.


استقبال از این غرفه البته به حدی است که خوشنویسان هنرمند استان در نوبت های مختلف و به صورت شیفتی به خدمت رسانی به عزاداران می پردازند تا امکان پاسخ دادن به همه درخواست ها وجود داشته باشد.

غرفه چاپ سیلک و همچنین برنامه نمایشنامه خوانی محرم، بخش های دیگری از «خیمه هنر» است که در مقاطع مختلف میزبان عزاداران حسینی است.

اکنون می توان امیدوار بود که این حرکت فرهنگی مذهبی نوین در سال های بعد و در بُعدی وسیع تر بتواند خدمت رسان زائران و مجاوران آستان مقدس فاطمی (س) باشد و با برنامه ریزی دقیق تر، تعبیه غرفه های بیشتر و برنامه های متنوع تر، شیوه ای دیگر از عرض ادب به خاندان رسالت و ولایت و همچنین خدمت رسانی به عزاداران حسینی را به تصویر بکشد.