کد خبر ۷۸۴۹۶ ۱۰۸ بازدید انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
مدیر کل دامپزشکی استان قم عنوان کرد؛

اجرای طرح کشوری کدگذاری مرغ‌ها در استان قم

رفیعی به مناسبت هفته دامپزشکی از طرح کشوری کدگذاری مرغ‌ها در استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، رفیعی مدیر کل دامپزشکی استان قم به مناسبت هفته دامپزشکی از طرح کشوری کدگذاری مرغ‌ها در استان قم خبر داد.

مدیر کل دامپزشکی قم با اشاره به اینکه مرغ‌ها در سه سطح B A و A+ درجه بندی می‌شوند گفت؛ مرغ‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند درجه B هستند که در کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی و در شرایط بهداشتی بسته بندی می شود.

رفیعی ادامه داد: که از لحاظ بهداشتی هر سه درجه یکسان هستند، که در درجه a داخل مرغ به صورت اتوماتیک تخلیه و با رنج وزنی ۱ کیلو ۳۰۰ تا ۲ کیلو ۲۰۰ گرم به بازار عرضه می‌شود، همچنین در درجه a+ علاوه بر این‌ها برای شستشو به جای چیلر آبی، شستشوی لاشه صورت می‌پذیرد و خنک سازی لاشه در اتاق‌های سرد انجام می‌شود.

او در ادامه گفت: قیمت گذاری این ۳ درجه بر عهده کمیته قیمت گذاری استان خواهد بود.

مدیر کل دامپزشکی قم گفت: فعالیت دامپزشکی استان در ۶ ماه اول امسال در کنترل کانون‌های بیماری، روند بسیار خوبی داشته و کاهش ۲۳ درصدی در بیماری‌هایی نظیر آبله بزی ppr، سل گاوی و همچنین طرح واکسیناسیون رایگان مثل مایکوبی گلوسلوز و تب برفکی گوسفندی از جمله این فعالیت هاست.

مدیر کل دامپزشکی قم همچنین از دامداران خواست همکاری لازم را جهت واکسیناسیون رایگان با دام پزشکی داشته باشند تا ضریب پوششی رو به بالاترین سطح برسانیم.