کد خبر ۷۸۵۵۵ ۱۹۷ بازدید انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بیش از ۱۵۰ محفل قرآنی دراربعین برگزار می‌شود

دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی ستاد اربعین، فعالیت‌های قرآنی پیاده روی بزرگ اربعین حسینی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید محمد موجانی دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی ستاد اربعین، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کارگروه قرآنی ستاد اربعین حسینی و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت مجری برگزاری محافل انس قرآن در ۴ سال گذشته شده است و از سال ۹۵ به طور منسجم این محافل برگزار می‌شود.

وی افزود: از سال ۹۵ با دعوت اساتید و اهل فن حوزه‌های قرآنی، قاریان برگزیده انتخاب شده اند و همزمان با پیاده روی اربعین، قاریان ممتاز و گروه تواشیح برای اجرا به مسیر‌های پیاده روی به ویژه نجف و کربلا اعزام می‌شوند.

 دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی ستاد اربعین ادامه داد: امروز چهارشنبه (۱۷ مهرماه) ۲۵ قاری ممتاز و گروه تواشیح از شهر قم عازم شهر نجف می‌شوند. این مراسم‌های قرآنی باشکوه‌ تا ۲۱ مهرماه در نجف ادامه دارد و از ۲۳ مهرماه تا شب اربعین در کربلای معلی برگزار می‌شود. از ۱۳ مهرماه در موکب‌های مستقر در شهر نجف نیز محافل قرآنی در حال اجراست.

موجانی تصریح کرد: پیش بینی می شود در ایام پیاده روی بزرگ اربعین، ۱۵۰محفل قرآنی در مسیر‌های پیش روی زوار برگزار گردد. همچنین در دو موکب ثابت در شهرستان گراش و عمود ۱۰۸۰ با حضور قاریان شهر قم، فعالیت‌های قرآنی شامل محافل قرآنی، تواشیح، تصحیح قرائت نماز، قرائت قرآن در تلاوت‌های اذانگاهی با حضور قاریان قم برگزار می‌شود.

دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی ستاد اربعین در پایان گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی ستاد اربعین و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، راه اندازی پویش مردمی «#باقرآن_باحسین» است که از ۱۷ مهرماه فعال و با استقبال خوبی مواجه شده است.