کد خبر ۷۸۵۵۸ ۱۹۲ بازدید انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰

ایجاد3300 فرصت شغلی جدید در نیمه نخست سال در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم، محمود سیجانی بیان کرد: هدف از پرداخت این تسهیلات علاوه برافزایش حجم تولید،‌ حفظ و گسترش فرصت‌های شغلی در واحدهای صنعتی استان است که به همین منظور روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در ۶ ماهه دوم سال جاری نیز با استفاده از اعتبارات مصوب به جد دنبال می‌شود.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در بخش صنعت استان طی سال جاری،‌ گفت: ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۱۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ازجمله هدف‌های این بخش در سال جاری است.

وی ادامه داد: در همین راستا بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده از ابتدای سال جاری تاکنون  3300 فرصت شغلی جدید با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در استان محقق شده است.

سیجانی گفت: همچنین ۲۵۲ میلیون دلار صادرات کالا از استان قم طی سال جاری هدف‌گذاری شده که تاکنون ۱۱۷ میلیون دلار آن محقق شده است.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ واحد صنعتی راکد قم با اشتغال ۱۰۹ نفر درزمینهٔ تولید صنایع غذایی، کفش و دمپایی،‌ محصولات پلاستیکی،‌ صنایع معدنی و شیمیایی فعال شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: برای توسعه فعالیت‌های صنعتی استان نیز خوشه‌های فرش، کفش ماشینی،‌ سنگ،‌ پسته،‌ انگشتر سازی،‌ پوشاک،‌ سیمان، سوهان، ‌فناوری اطلاعات، محصولات پلاستیکی و مبلمان و چوب شناسایی‌شده‌است که از این میان خوشه‌های فرش، کفش ماشینی،‌ سنگ،‌ مبلمان و چوب و سوهان در حال فعالیت هستند.