کد خبر ۷۹۴۵۴ ۴۱۸ بازدید انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶
پاکت گرفتن مداحان صدای هیئت‌های مذهبی را هم درآورده است؛

ورود سازمان تبلیغات اسلامی به ماجرای مداحان میلیونی

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از ورود این سازمان به ماجرای مطرح‌شده در فضای مجازی با عنوان «تحریم مداحان میلیونی» و برخورد لازم با متخلفان در صورت تأیید، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مسئول هیئت انصارالمحسن قم که خود سابقه مداحی هم دارد، در گفت‌وگوی با یکی از رسانه‌ها با گلایه از برخی مداحان مدعی شده‌است: "زنگ زدیم به آقایی که متاسفانه در سیمای خودمان اعلام می‌کند من چیزی نمی‌گیرم، گفت برای یک شب ۲۵میلیون تومان می‌گیرم".

«سیدمجید رضوی» در خصوص این ماجرا گفته است: "ما دنبال هیچ حاشیه‌ای نیستیم و فقط نمی‌دانیم این حرف‌مان را کجا ببریم. سازمان تبلیغات و هیچ ارگانی بر این مسئله نظارت ندارد".

وی با اشاره به اینکه برخی به مصلحت خودشان فکر می‌کنند و این حرف‌ها را نمی‌زنند، ادامه داد: "این درد ماست که به مداحی زنگ زده‌ایم، یک نفر دیگر گوشی را برداشته می‌گوید چه جور برنامه‌ای می‌خواهید؟ زمینه یا واحد یا تک یا ... اگر از یک زمانی بیشتر شد مبلغ ۵تومان می‌شود ۸تومان. می‌گوید مثلا اگر توی روضه کسی غش کرد، مبلغ می‌رود بالا!"

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به این ادعا گفته‌است: "در حال پیگیری صحت و سقم ماجرای رخ داده در هیأت انصارالمحسن قم هستیم و با نظر کمیته‌های تخصصی سازمان، برخورد لازم را خواهیم داشت".

حجت الاسلام «مجید باباخانی» اظهار داشت: گفته می‌شود که در شبکه‌های ماهواره‌ای، نقلی به دروغ رواج دارد مبنی بر این‌که غش کردن تعداد افراد در هیأت در دستمزد مداح اثر دارد! چنین چیز مضحکی، به هیچ وجه صحت ندارد و باید بدانیم اغلب مداحان کشور در موضوع صله تقدیمی هیأت‌ها، وزین و موقر عمل می‌کنند و مردم با رضایت خاطر صله می‌دهند".

باباخانی با بیان اینکه در هر فن و رشته‌ای از جمله مداحی، خطا و اشتباه وجود دارد، تصریح کرد: "باید بدانیم هرجایی فرصت وجود دارد، تهدید هم هست. زمانی که فضای معنوی، هنری و محتوایی در عرصه مداحی وجود دارد، قطعا زمانی که این معجون تاثیرگذاری بسیاری در مخاطبان دارد، آفت‌هایی را هم به خود خواهد دید. ممکن نیست موضوعی فرصت‌های خوبی برای معنویت افراد داشته باشد، اما چالش و نقاط تهدیدی نداشته باشد".

وی با اشاره به سرنوشت کمیته انضباطی جامعه مداحان افزود: "شورای تشکل‌های ستایشگری که اعضایی همچون هیأت رزمندگان اسلام، موسسه قدیم الاحسان، کانون مداحان، خانه مداحان، جامعه ایمانی مشعر و بنیاد دعبل خزاعی دارد و من نیز در آن حضور داشتم، میان خود آیین‌نامه انضباطی را ایجاد کردند البته سازمان تبلیغات نیز در مجموع روی این آیین‌نامه صحه می‌گذارد و تقویت این شورا را مهم می‌داند، اما این آیین‌نامه در مراحل عملیاتی وارد نشده و نیازمند اصلاحاتی است که ان‌شاءالله تا دو تا سه ماه آینده به نتیجه خواهد رسید".