کد خبر ۸۰۰۱۸ ۶۸۳ بازدید انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۳

مدارس و دانشگاه های کدام شهرهای کشور فردا تعطیل است؟

مدارس و دانشگاه‌های تعدادی از کلان شهرهای کشور به دلیل آلودگی هوا فردا تعطیل است.

مدارسبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که با فرارسیدن روزهای سرد سال، پدیده وارونگی هوا رخ داده و هوای بسیاری از کلان شهرهای کشور در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.   با آلوده‌تر شدن هوای برخی شهرهای کشور، مسئولان امر در تعدادی از این شهرها مدارس و دانشگاه‌ها را در روز شنبه تعطیل اعلام کردند. در برخی شهرها همه مدارس و دانشگاه‌ها و در برخی دیگر، بعضی از مقاطع تعطیل شده‌اند.   در ادامه جزئیات تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف کشور را مشاهده می‌کنید.   مدارس و دانشگاه‌های استان تهران فردا تعطیل است   با اعلام استانداری تهران و تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، فردا شنبه ۹ آذر تمامی مدارس و دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس تعطیل است.   مدارس استان البرز فردا تعطیل است

طبق تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز، مهدهای کودک و مدارس تمامی مقاطع این استان به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا فردا شنبه نهم آذر تعطیل است.

مدارس شهر اصفهان و برخی از شهرستان‌های استان فردا تعطیل است

تمامی مهدهای کودک و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، دبستان نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش زرین شهر، فولادشهر، باغ بهادران، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، فلاورجان، پیربکران، برخوار، مبارکه و شهر سجزی شنبه تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: احتمال تعطیلی مدارس اصفهان در روز یکشنبه نیز وجود دارد.

مدارس ابتدایی مشهد فردا تعطیل است

آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد با توجه به تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوای مشهد و احتمال افزایش آلاینده‌های جوی، کلیه مراکز پیش‌دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی (دوره اول و دوم)، در نواحی هفتگانه مشهد و مناطق تبادکان و رضویه فردا شنبه نهم آذر ۹۸ در هر دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل خواهند بود.

مدارس ابتدایی ارومیه فردا تعطیل است

با توجه به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان آذربایجان غربی و به دلیل احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، مدارس ابتدایی ارومیه روز شنبه ۹ آذر ۹۸ در هر دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

 مدارس قم و سلفچگان فردا تعطیل است

رضایی، مدیر روبط عمومی آموزش و پرورش استان قم اعلام کرد: تمام مدارس شهر قم و بخش سلفچگان فردا شنبه، نهم آذرماه به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

مدارس سایر بخش‌های استان قم ازجمله کهک، خلجستان، جعفریه و ... تعطیل نخواهد بود و دایر است.