کد خبر ۸۰۰۸۸ ۷۴۴ بازدید انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۲

مراسم بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث در قم برگزار می‌شود

رئیس دانشکده علوم و معارف قرآن با اشاره به برگزاری بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت:این مراسم 27 آذرماه با حضور آیت‌الله ری‌شهری وآیت‌الله اعرافی برگزار می شود.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم،هادی حجت ظهر امروز در نشست خبری بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث که درسالن جلسات این دانشگاه برگزار شد،اظهار داشت:مکانی در دانشگاه برای احداث موزه تهیه‌شده است که در این زمینه به‌عنوان نمایشگاه دائمی آثار 20 ساله فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث بیان کرد: این مراسم 27 آذرماه ساعت 9/30  برگزار می‌شود که آیت‌الله ری‌شهری رئیس دانشگاه قرآن وحدیث در این مراسم سخنرانی می‌کند و از آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز برای حضور و سخنرانی در این مراسم دعوت‌شده است.

رئیس کمیته علمی بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود:با برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه مصاحبه‌ای انجام‌شده است که چکیده‌ای از آن در روز مراسم پخش می‌شود.

برگزاری بیست و دومین همایش سالانه انجمن علمی بین المللی بتنهمایش ملی فلسفه فقه نظام در قم برگزار شدهمایش گشت‌های رضویون با حضور 600 بسیجی قمی برگزار شد

رئیس دانشکده علوم و معارف قرآن با اشاره به برگزاری دوره‌های آزاد حدیث‌شناسی عنوان کرد:تاکنون بیش از 70 دوره آزاد در شهرهای مشهد، ارومیه، تهران و شیراز برگزار کردیم و دو دوره نیز در لبنان برگزار کردیم،همچنین یک دوره برای طلاب سوریه برگزار شد و عطش بسیار خوبی در طلاب خارج از کشور برای حضور در این دوره حضور داشت.

حجت با اشاره به اهداف برگزاری دوره‌های آزاد حدیث‌شناسی بیان کرد: آشنایی با مباحث حدیثی ازجمله اهداف است، مهم‌ترین مباحثی که درزمینهٔ احادیث وجود دارد و درسی که دانشجویان در 16 جلسه فرامی‌گیرد در دو جلسه تدریس می‌شود، برخی از این دوره‌ها به‌صورت کارگاهی برگزارشده است.

وی ادامه داد: موضوعاتی درزمینهٔ نهج‌البلاغه و فقه الحدیث و موضوعات حدیثی که نیاز جامعه است در این دوره‌ها تدریس می‌شود، همچنین موضوعاتی نظیر حیاء و رضایت از زندگی و بر اساس نیاز مخاطبین برگزارشده است.

رئیس کمیته علمی بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد: دوره‌های آزاد حدیث‌شناسی مورد استقبال قرارگرفته است، دوره‌هایی با موضوع حدیث برای کارمندان و پزشکان برگزار شد و مورد استقبال این عزیزان قرار گرفت.

رئیس دانشکده علوم و معارف قرآن افزود:در بخش آموزش‌های مجازی دوره‌های کوتاه‌مدت حدیثی آماده‌شده است و دوره آزاد برای علاقه‌مندان به بخش حدیثی به زبان عربی برگزار کردیم و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

حجت خاطرنشان کرد:برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت حدیث‌شناسی تأثیر بسیار خوبی داشته است و تلاش می‌شود در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها این دوره‌ها برگزار شود و همچنین در حوزه علمیه بناب دوره‌ای برگزار شد که مورد استقبال طلاب قرار گرفت.