کد خبر ۸۰۰۹۴ ۷۹۹ بازدید انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۳

فاز نخست تقاطع فردوسی قم تا پایان سال افتتاح می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از افتتاح فاز نخست تقاطع فردوسی قم تا پایان سال خبر داد.

علیرضا قاری قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با توجه به اهمیت اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر اظهار داشت: برای شهر قم به‌عنوان یک شهر زائرپذیر و باوجود دارا بودن جایگاه معنوی ویژه در کشور پروژه تعریف‌شده و نگاه شهرداری به شهر قم ملی است.

وی با تشریح پروژه‌های در حال اجرا در شهر افزود: تقاطع فردوسی یکی از پروژه‌های مهم و استراتژیک شهر بوده و نقش مهمی در ساماندهی ترافیک شهر قم خواهد داشت.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تقاطع فردوسی را انتهای رینگ دوم ترافیک شهر قم دانست و تصریح کرد: رینگ دوم ترافیکی در داخل شهر بوده و منطقه چهار را به منطقه پنج متصل می‌کند.

وی ادامه داد:  تقاطع فردوسی بلوار پیامبر اعظم(ص) را قطع کرده و در حال حاضر بتن‌ریزی محور میانی آن به اتمام رسیده است.

قاری قرآن از بهره‌برداری مسیر مستقیم تقاطع فردوسی تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: کارها در مسیر و امتداد ریل نیز انجام‌شده و شهرداری در تلاش است این بخش از پروژه  تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی جذب بالای ترافیک در این مسیر را یکی از نکات ویژه تقاطع فردوسی عنوان و بیان کرد: بخشی از این پروژه که در منطقه چهار واقع‌شده تمام‌شده و بخش منطقه پنج آن‌که در مسیر مدرسه هدایتی است باید رفع تکلیف شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: تقاطع فردوسی در دو فاز به بهره‌برداری رسیده و فاز نخست آن‌که مسیر مستقیم است مراحل پایانی خود را می‌گذراند و فاز دوم آن نیز که مسیرهای چپ‌گرد و راست‌گرد آن به بلوار پیامبر اعظم(ص) متصل می‌شود در آینده‌ای نزدیک بازگشایی خواهد شد.