کد خبر ۸۰۱۱۳ ۶۸۵ بازدید انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۲

صدور 65 مجوز معافیت گمرکی ماشین آلات صنعتی در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، محمود سیجانی در جلسه تنظیم بازار که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: استفاده از ماشین‌آلات جدید موجب بالا رفتن توان تولید واحدهای صنعتی استان و افزایش میزان رقابت‌پذیری محصولات آن‌ها با نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی می‌شود.

وی افزود:‌ در همین راستا و برای حمایت از نوسازی تجهیزات واحدهای صنعتی استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه،‌ ۶۵ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین‌آلات صنعتی به ارزش ۲هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال در قم صادر شد.

رئیس سازمان صمت استان قم ادامه داد: این تعداد مجوز برای واردات ماشین‌آلات جدید با تکنولوژی بالا باهدف راه‌اندازی خط تولید واحدهای تولیدی و صنعتی یا جایگزینی ماشین‌آلات قدیمی صادر شده ‌است.

سیجانی گفت: صنعت قم درزمینه تولید بسیاری از محصولات همچون مواد غذایی،‌ محصولات شیمیایی و پلاستیکی،‌ کفش، مبلمان،‌ محصولات ساختمانی و انواع موتورسیکلت،‌ دارای موقعیت ویژه‌ای است که با به‌کارگیری ماشین‌آلات جدید و فناوری‌های پیشرفته در آن،‌ می‌توان جایگاه صنعت استان را حفظ و تقویت کرد.

وی بیان کرد:‌ اختصاص اعتبار برای نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات در صنایع مختلف، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری سودآور است که موجب پایداری کسب ‌و کار صنعتگران استان می‌شود.

رئیس سازمان صمت قم ادامه داد: در همین رابطه، صنعتگران استان می‌توانند برای نوسازی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی خود از تسهیلاتی که با این هدف پرداخت می‌شود،‌ استفاده کنند.