کد خبر ۸۰۱۱۷ ۷۰۰ بازدید انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۱
فرمانده انتظامی قم عنوان کرد؛

دستگیری صحنه‌گردان تصادف‌های ساختگی در قم / اتوبوس حامل کالای قاچاق در قم توقیف شد

سردار آقاخانی از دستگیری صحنه‌گردان تصادف‌های ساختگی و کلاه‌برداری از شرکت‌های بیمه با ۱۵ فقره تصادف ساختگی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در استان خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به شناسایی و دستگیری اعضای یک باند تصادف‌های ساختگی در قم، گفت: با شناسایی محل سکونت متهم اصلی تحقیقات گسترده کارآگاهان در این زمینه آغاز و نامبرده به همراه ۵ تن از همدستانش طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سردار آقاخانی تصریح کرد: طی بازرسی از مخفیگاه این افراد اوراق سفید امضا و دارای اثر انگشت و نیز تعدادی سفته سفید و نگارش شده کشف شد.

او گفت: متهمان به ۱۵ فقره کلاه‌برداری از شرکت‌های بیمه به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کردند که درنهایت با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی قم از شهروندان درخواست کرد، در صورت اطلاع از فعالیت این‌گونه شبکه‌ها ضمن عدم همکاری، موضوع را به پلیس اعلام کنند همچنین شرکت‌های بیمه باید با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط، راهکار‌های مقابله و پیشگیرانه را تدوین و اجرایی کنند.

سردار آقاخانی تصریح کرد: کلاه‌برداران با تشکیل باند، این‌گونه جرائم خشن را مرتکب می‌شوند و به‌طور عمده مصدومان خود را از افراد معتاد و یا بی‌بضاعت انتخاب می‌کنند و با دادن وعده‌های واهی و حق‌الزحمه بالا آنان را فریب داده که علاوه بر آسیب دائمی جسمانی، صدمات روحی و روانی زیادی نیز برای آن‌ها و خانواده‌هایشان به همراه خواهد داشت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم نیز از کشف یک محموله ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی قاچاق در نتیجه بازرسی از یک دستگاه اتوبوس در محور سلفچگان خبر داد.

 سرهنگ میکائیل قهرمان پور تصریح کرد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان قم یک دستگاه اتوبوس به ظن قاچاق لوازم‌خانگی درحالی‌که فاقد مسافر بود در محور سلفچگان متوقف شد.

قهرمان پور افزود: راننده و کمک‌راننده در مواجهه با ماموران اذعان داشتند جهت تعمیر، اتوبوس را به تهران منتقل می‌کنند،در ادامه خودرو برای بررسی به یگان منتقل و در بازرسی از قسمت‌های مختلف آن، ۲ دستگاه ماشین لباسشویی، ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه لوازم جانبی رایانه، ۸ هزار و ۳۰۰ قوطی نوشابه، ۴ هزار و ۳۰۰ بسته خوراکی شامل (بیسکویت، شکلات و نسکافه) قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی قم گفت: در ادامه نمونه کالاها به گمرک ارسال شد و کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

قهرمان پور افزود: درنهایت هر ۲متهم به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.