کد خبر ۸۰۶۹۶ ۱۶۰ بازدید انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۹
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

سخنرانی‌های دهه بصیرت انتخاباتی نشود

لطفی گفت:سخنرانی‌های دهه بصیرت به محلی برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل نشود و نباید به سمت هیچ گروه و جریانی برود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نصرت‌الله لطفی،قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و دهه مبارک فجر در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) در قم، اظهار کرد: دهه بصیرت امسال به دلیل نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی از حساسیت خاصی برخوردار است.

او بدون اشاره به نام سخنران و زمان دقیق مراسم،افزود: ویژه‌برنامه بزرگداشت حماسه ۹ دی امسال نیز مانند سال‌های گذشته در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می‌شود و پس از پایان سخنرانی، آحاد مختلف مردم به‌طرف میدان شهدا راهپیمایی خواهند کرد.

لطفی گفت: امسال برای تدارک و پیش‌بینی برنامه‌های دهه‌های بصیرت و فجر ۲۳ کارگروه با عضویت ارگان‌ها، نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی در کشور فعال‌شده است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین ۹ دی را مناسبتی سراسری، درس‌آموز و عبرت‌آموز توصیف کرد و افزود: بزرگداشت این حماسه تاریخی که منجر به شکست یک فتنه استکباری شد، امسال با توجه به وقایع اخیر در کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

در نهم دی‌ماه سال ۸۸ مردم تهران و سایر استان‌های کشور در اعتراض به فتنه ایجادشده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان‌ها آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند.

او بابیان اینکه دهه بصیرت باید به فرصتی برای تبیین جایگاه ولایت و نقش رهبری در عبور از فتنه‌ها تبدیل شود، گفت: بر همین اساس امسال «یوم‌الله ۹ دی مظهر بصیرت، ولایت مداری و عبور از فتنه‌ها» به‌عنوان شعار این دهه انتخاب‌شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین با اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور و حضور به‌موقع مردم درصحنه یادآور شد: آنچه در این حوادث رخ داد، چیزی جز بصیرت و ولایت مداری در عبور از فتنه‌ها نبود.

لطفی همچنین با اشاره به واقعه قیام تاریخی و خونین مردم قم در ۱۹ سال ۵۶ گفت: باید با تبیین این واقعه فرصت عبور عزت مندانه از پیچ‌های تاریخی را فراهم کنیم.

او  بر استفاده از توان و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف به‌ویژه حرم حضرت معصومه (س)، مصلای قدس و حلقه‌های بصیرتی پایگاه‌های مقاومت بسیج برای برپایی باشکوه برنامه‌های دهه بصیرت ازجمله دیدار سالانه مردم قم با رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ۱۹ دی نمادی از عشق و ارادت مردم قم به رهبری است به‌گونه‌ای که ما جوابگوی تقاضا‌های مردم برای شرف یابی برای دیدار با معظم له نیستیم.

لطفی با تاکید بر اینکه ما سعی می‌کنیم از هر قشری از جامعه نماینده‌ای را در این دیدار داشته باشیم، گفت: باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا یک کاروان باشکوهی را شاهد باشیم.